آفتاب

کری و هاموند در مورد تهدیدات داعش، اوضاع لیبی و بحران اوکراین مذاکره کردند

کری و هاموند در مورد تهدیدات داعش، اوضاع لیبی و بحران اوکراین مذاکره کردند

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس طی دیداری در لندن در مورد مهمترین تحولات جهانی از جمله تهدیدات داعش و بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کری در این دیدار روسیه را در اعمال تحریم‌های بیشتر به دلیل مداخله‌اش در بحران اوکراین متهم کرد.

وزیر خارجه انگلیس نیز تصریح کرد که مذاکراتش با کری در مورد مهمترین مسائل جهانی و این مساله بود که چگونه می‌توان در مورد نقض توافقنامه مینسک اتحاد آمریکا و هم‌پیمانانش حفظ شود.

جان کری همچنین در مورد تهدیدات داعش خاطرنشان کرد: یک اجماع نظر کلی برای ادامه اعمال فشار علیه داعش در عراق، سوریه و هرجایی که ممکن است این گروه تروریستی حضور داشته باشد، وجود دارد.

کری گفت: ما ابزارهای لازم و عزم سیاسی در این راستا را در اختیار داریم و در حال بدست آوردن دستاوردهایی در عراق هستیم. نیروهای عراقی در حال باز پس گرفتن مناطق بیشتری هستند. ارتش عراق در حال حاضر با یک ظرفیت گسترده‌تر مقابله داعش ایستاده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که یک رویکرد مشترک ظرف هفته‌های آینده ایجاد خواهد شد تا پاسخی هماهنگ‌تر و موثرتر در قبال بحران لیبی داده شود.

در این دیدار فیلیپ هاموند نیز گفت که لیبی فورا به یک دولت وحدت ملی نیاز دارد.

انتهای پیام

کد N738075

وبگردی