آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

اراده سیاسی در غربی‌ها برای رسیدن به توافق وجود ندارد

اراده سیاسی در غربی‌ها برای رسیدن به توافق وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اراده سیاسی در غربی‌ها برای رسیدن به توافق در موضوع هسته‌ای وجود ندارد گفت که غربی‌ها همچنان مانع‌تراشی می‌کنند و به دنبال این هستند که به نحوی مذاکرات را به بن بست برسانند.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به دور جدید مذاکرات در سطح معاونین گفت: جمهوری اسلامی بر ادامه مذاکرات تاکید دارد و معتقد است که تنها راه رسیدن به توافق مذاکره است. قطعا تحریم، تهدید و فشار نیز نمی‌تواند راه حلی برای پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی غربی‌ها همچنان مانع تراشی می‌کنند و به نحوی می‌خواهند مذاکرات را به بن بست برسانند و توپ را در زمین ایران بیندازند. باور ما بر این است که مشکل غربی‌ها پرونده هسته‌ای نیست و آن‌ها مشکلات دیگری با جمهوری اسلامی دارند. به همین دلیل سرگردانند که توافق را به نتیجه برسانند یا خیر.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: شرایط ایران در مذاکرات مشخص است. ایران خطوط قرمزش را تعریف کرده ولی غربی‌ها دچار سرگردانی هستند. اراده سیاسی در غربی‌ها برای رسیدن توافق مشاهده نمی‌کنیم.

نقوی حسینی با بیان اینکه ذات آمریکا داشتن سیاست دوگانه است گفت: سیاست دوگانه آمریکا در مواجه با مسئله هسته‌ای ایران و حتی مقابله با داعش به خوبی مشهود است.

وی افزود: آمریکایی‌ها به ظاهر صحبت از مذاکره و توافق می کنند اما در عمل به مانع‌تراشی می‌پردازند. آن‌ها به ظاهر ادعای مقابله با داعش می‌کنند اما با ترکیه توافقی بر سر آموزش و تجهیز داعش می‌کنند. همین روند در مساله هسته‌ای ایران نیز مشاهده می‌شود. این همان سیاست دوگانه آمریکایی‌هاست.

انتهای پیام

کد N738048

وبگردی