آفتاب

دیدار مرکل با پاپ فرانسیس

دیدار مرکل با پاپ فرانسیس

صدر اعظم آلمان و رهبر کلیسای کاتولیک در واتیکان با یکدیگر دیدار کردند؛ دیداری که تحولات اوکراین و مبارزه با فقر از جمله محورهای آن بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دومین باری است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پس از انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان رهبر کلیسای کاتولیک با وی دیدار می‌کند.

واتیکان اعلام کرد که این دیدار در فضایی کاملا دوستانه انجام شد. مرکل نیز پس از این دیدار به خبرنگاران گفت که در دیدارش با پاپ فرانسیس همان‌طور که انتظار می‌رفت، به مسائل مختلف و متفاوتی پرداخته شده که از آن جمله می توان به وضعیت اوکراین، مبارزه با فقر، نقش زنان در کشورهای در حال توسعه، برابری جنسی و موضوعاتی که قرار است در نشست آتی گروه هفت به ریاست آلمان مطرح شود، اشاره کرد.

مرکل گفت:‌ من از دیدار با پاپ بسیار خرسند شدم و این دیدار برایم امیدبخش بود.

در این دیدار مرکل مبلغی را به پاپ هدیه داد تا کلیسا آن را صرف کودکان جنگ زده سوریه، عراق و خاورمیانه کند. وی همچنین یک سی دی موسیقی باخ را به همراه یک جلد کتاب به پاپ هدیه داد. پاپ نیز مدال منتخب پاپی خود را به آنگلا مرکل هدیه داد؛ مدالی که در آن سنت مارتین نقش بسته که خرقه خود را به فقیری می‌بخشد.

انتهای پیام

کد N738003

وبگردی