آفتاب

خشم صهیونیست ها از برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران

خشم صهیونیست ها از برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار محکومیت برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران از سوی این سازمان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح موضوع هولوکاست در یک مسابقه کاریکاتور در ایران خشم صهیونیست ها را برانگیخته است. به نوشته جرزوالم پست «رون پروزور» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با ارسال نامه ای به دبیرکل این سازمان خواستار برخورد با این اقدام شده است.

نماینده تل آویو در این نامه از «بان کی مون» خواسته است اقدام دولت ایران در برگزاری چنین مسابقه ای محکوم کند. این در حالی است که برنامه مذکور که گفته می شود قرار است در ماه مارس برگزار شود، ارتباطی به دولت ایران ندارد.

پس از اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو برای چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام، موجی از اعتراضات سراسر آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا را پر کرد. در این میان دو موسسه فرهنگی در ایران در اعتراض به این توهین تصمیم گرفتند مسابقه بین المللی کاریکاتور را با موضوع «رد هولوکاست» سازماندهی کنند.

مقامات تل آویو در حالی مدعی محکومیت اقدام ایران هستند که در موضوع انتشار کاریکاتور موهن توسط نشریه فرانسوی، با وجود اعتراضات جهانی مسلمانان، کسی خواستار محکومیت دولت فرانسه نشد. جالب اینجا است که غربی ها این اقدام را در راستای آزادی بیان دانسته و از آن حمایت نیز کردند.

کد N737923

وبگردی