آفتاب

100 هزار "برده کره شمالی" در خارج از کشور کار می‌کنند

100 هزار "برده کره شمالی" در خارج از کشور کار می‌کنند

فعالان حقوق بشری مدعی شده‌اند ده‌ها هزار شهروند کره شمالی با عنوان "برده‌های تحت حمایت دولت" برای کار به خارج فرستاده شده ودستمزدشان با هدف خرید کالاهای گران قیمت برای دولت پیونگ یانگ و پر کردن خزانه دولتی مصادره شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فعالان حقوق بشر به روزنامه نیویورک تایمز گفتند: این اقدام که از دهه 80 میلادی و برای کمک به خزانه دولتی کره شمالی صورت می‌گیرد، با آغاز دوران رهبری کیم جونگ اون که در سال 2011 جای کیم جونگ ایل، پدر فقیدش را گرفته شدت یافته است. تا سال 2012 گمان می‌رفت 65 هزار شهروند کره شمالی به این روش به خارج فرستاده شده‌اند اما هم اکنون تعداد این افراد 100 هزار تن است.

"آهن میونگ چول"، رئیس دیده بان کره شمالی، گروه حقوق بشری مستقر در کره جنوبی گفت: پیونگ یانگ از نیروی کار و دستمزد آن‌ها برای فربه کردن خزانه‌های شخصی کیم جونگ اون سوء‌استفاده می‌کند. ما فکر می‌کنیم که کیم جونگ اون از این پول برای خرید کالاهای لوکس برای حامیان و پیروان وفادار و تامین مالی ساخت وسازهای اخیر پیونگ یانگ استفاده می‌کند تا با این کار رهبری قدرتمند خود را به رخ بکشد.

کره شمالی مدت‌هاست که کارگران را به خارج از کشور اعزام می‌کند و این روند در پی بروز بحران و نابسامانی اقتصادی و قحطی در دهه 90 میلادی، افزایش یافته است.

فعالان مدعی هستند که هم اکنون و با وجود تحریم‌ها علیه کره شمالی، این کشور بار دیگر اقدام به اعزام کارگران به خارج از کشور و مصادره درآمدهای آنان می‌کند.

یکی از کارگران کره شمالی که به روسیه اعزام شده به مرکز استراتژی کره جنوبی گفت: هیچ قراردادی بسته نمی‌شود. آن‌ها گفته‌اند که ما را بیمه خدمات درمانی می‌کنند و به ما سرپناه قابل قبول و گرم می‌دهند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر 300 روبل دستمزد داریم که کره شمالی تمام این مبلغ را از ما می‌گیرد.

این گروه از اتباع کره شمالی که به روسیه رفته‌اند حدود 20 تا 25 هزار تن هستند. همچنین 15 هزار کارگر کره شمالی در خاورمیانه هستند و همین تعداد هم در جنوب شرق آسیا هستند. چین و آفریقا هر کدام 8000 کارگر کره شمالی مشغول به کار دارند.

اکثر کارگران کره شمالی در چین چندین ساعت طاقت فرسا به بیگاری گمارده می‌شوند و تحت نظارت گاردهای امنیتی فعالیت می‌کنند. آنها در خاورمیانه زیر گرمای طاقت فرسا و دمای بالای هوا سخت کار می‌کنند. آن‌ها تحت نظارت کامل امنیتی و در داخل حصارهای فلزی فعالیت می‌کنند.

قطر که به عنوان میزبان جام جهانی 2020 شناخته شده به خاطر استفاده از کارگران کره شمالی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. حدود 2500 کارگر کره شمالی در این کشور فعال هستند. مالزی نیز به خاطر نوع رفتار نامناسب با کارگران کره شمالی در معادن به شدت مورد انتقاد است.

انتهای پیام

کد N737607

وبگردی