آفتاب
در سفر استاندار مازندران با آستراخان

سنایی بر لزوم همکاری‌های استانی ایران و روسیه تاکید کرد

سنایی بر لزوم همکاری‌های استانی ایران و روسیه تاکید کرد

سفیر ایران در روسیه با ربیع فلاح جلودارزاده، استاندار مازندران که بنا به دعوت ژیلکین، استاندار آستراخان به مسکو سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، استاندار مازندران در راس یک هیات بلند پایه متشکل از 14 نفر از مقامات استانی و 22 نفر از مسوولان شرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی در اواخر بهمن‌ماه از مسیر مسکو به آستراخان عزیمت و ضمن ملاقات با مقامات دولتی و خصوصی و بازدید از امکانات اقتصادی - فرهنگی استان مزبور راه‌های گسترش روابط بین دو استان را بررسی کرده و به توافق‌های مهمی دست یافتند.

سنایی نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر جنبه گسترش روابط استانی گفت: ملاقات‌های متعدد رییسان‌جمهوری و نیز دیدارهای مقامات بلندپایه دو کشور، هم اینک یک فرصت تاریخی در امر صادرات کالا از ایران به روسیه به‌وجود آورده است. روسیه در سال 40 میلیارد دلار واردات مواد غذایی از کشورهای غربی داشت که در شرایط فعلی تحریم‌های غرب علیه روسیه و رویکرد این کشور برای تامین محصولات مورد نیاز خود از ایران در پیدایش این رویکرد و شرایط بسیار موثر بوده‌اند. رابطه استان‌های شمالی ایران با استان‌های روسی حاشیه دریای خزر قدمت دیرینه‌ای دارد و باید سعی کرد تا سطح این روابط را به قبل از انقلاب بلشویکی رسانید. هم‌چنین باید یادآور شد آستراخان یک شهر بندری و ورودی به فدراسیون روسیه است. استان‌های دیگر روسیه خصوصا در ناحیه قفقاز مانند استاوروپل و نیز کراسنودار ظرفیت‌های خوبی برای همکاری دارند و بهتر است استان مازندران علاوه بر آستراخان با استان‌های ذکر شده نیز رابطه برقرار کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های استانی، لزوم بهره‌برداری از این فرصت تاریخی را یادآورشد.

اعضای اصلی هیات در محل اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه حاضر شده و با گئورگی پتروف معاون رییس اتاق بازرگانی، ملنیکوف، رییس شورای تجاری روسیه و ایران و اعضاء شورای مذکور ملاقات و راه‌های گسترش همکاری‌ها و حل موانع و مشکلات موجود را مورد بحث و مذاکره قرار دادند.

انتهای پیام

کد N737561

وبگردی