آفتاب

ادعای تکراری نتانیاهو برخلاف تأیید پایبندی ایران به توافق ژنو

ادعای تکراری نتانیاهو برخلاف تأیید پایبندی ایران به توافق ژنو

بر خلاف تأیید پایبندی ایران به برنامه اقدام مشترک در جدیدترین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تکراری مدعی شد: گزارش آژانس نشان داد ایران به پنهان کاری‌هایش ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه با اشاره به اولین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در سال 2015 مدعی شد که ایران هنوز طرح‌هایش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را پنهان می‌کند.

این در حالی است که آژانس در جدیدترین گزارش خود ضمن تأیید پایبندی ایران به تعهداتش در برنامه اقدام مشترک که در نوامبر سال 2013 با قدرتهای جهانی بر سر آن به توافق رسید، ‌اعلام کرد: ایران آزمایش سانتریفیوژها با کارآیی بالاتر را همانگونه که در برنامه اقدام مشترک به آن متعهد شده بود افزایش نداده است.

نتانیاهو در ادعاهای خصمانه خود علیه ایران،‌ گفت: گزارش آژانس نشان می‌دهد ایران تلاش‌هایش برای تولید سلاح هسته‌ای را از جهان پنهان می‌کند و در حالی این کار را انجام می‌دهد که قدرت‌های جهانی در جریان مذاکراتشان با این کشور به ایران اجازه داده‌اند تا اورانیوم غنی‌سازی کند که اصلی‌ترین ماده برای سلاح هسته‌ای است.

وی تأکید کرد: این اقدامات با هم یکجا جمع نمی‌شوند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین،‌ انگلیس، فرانسه و آلمان در نوامبر سال 2013 توانستند به یک توافق هسته‌ای اولیه دست پیدا کنند. آژانس که مسئولیت نظارت بر پایبندی ایران به این توافق را بر عهده دارد همواره در گزارشاتش تأیید کرده است که تهران به طور کامل به متن این توافق عمل کرده است.

بر اساس این توافق ایران متعهد شد تا در ازاء کاهش تحریم‌های اقتصادی غرب بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایسنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند که این رژیم تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N737369

وبگردی