آفتاب

سوریه کمیته تحقیقات سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد

سوریه کمیته تحقیقات سازمان ملل را به جانبداری متهم کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از عملکرد کمیته تحقیقات این سازمان درخصوص جنایات جنگی در سوریه این کمیته را به جانبداری، سیاسی کاری و خدمت به حامیان تروریسم متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی که پس از نشست غیر رسمی شورای امنیت با اعضای کمیته تحقیقات سازمان ملل درخصوص جنایات جنگی در سوریه تشکیل شد، گفت: کمیته مستقل تحقیقات در نهایت از سوریه بازدید نکرد و تنها به اظهارات برخی افراد در خارج سوریه و افراد مستقر در اردوگاه‌های ترکیه، اردن و لبنان بسنده کرد و همه گزارش‌ها واطلاعات گسترده‌ای که دولت سوریه از سال‌ها قبل ارائه کرده بود، را در نظر نگرفت و این نشان از جانبداری این کمیته دارد و اینکه کمیته تحقیقات نه تنها بخشی از مسیر حل بحران نیست بلکه بخشی از بحران سوریه است.

الجعفری در ادامه کمیته مستقل تحقیقات را به اجرای سیاست‌ها و خواسته‌های برخی از طرف‌های بانفوذ در شورای حقوق بشر و شورای امنیت متهم کرد و گفت: هدف این گروه‌ها و کشورها تخریب چهره دولت سوریه است در حالی که دولت سوریه از حدود چهار سال قبل جنگ خود علیه تروریسم را آغاز کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به کتابی 500 صفحه‌ای که دولت سوریه تدوین کرده و حاوی اطلاعاتی درباره تروریست‌های خارجی است که تنها در یک ماه (اکتبر 2013) در سوریه کشته شده‌اند اشاره کرد و گفت: این کتاب حاوی اطلاعات کامل درباره هویت کشته‌ها شامل ملیت، اسم و تصویر این افراد است.

الجعفری درباره لیست‌هایی که اعضای کمیته مستقل تهیه کرده‌اند، گفت: همه این‌ها کارهای تبلیغاتی برای تخریب چهره دولت سوریه است.

وی گفت: بیشتر سلاح‌هایی که از لیبی به سوریه وارد شده‌اند، از طریق ترکیه و اردن به سوریه وارد شده است. کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل هم در یکی از گزارش‌های خود این مساله را تاکید کرده و اکنون می‌بینیم که گفته می‌شود لیبی وضعیت آشفته‌ای دارد و باید برای مقابله با بحران لیبی کاری کرد و این همان مساله‌ای است که ما پیش از این درباره انتقال اسلحه از لیبی با هدف کشتار مردم سوریه پیش بینی کرده بودیم.

انتهای پیام

کد N737129

وبگردی