آفتاب

نامه دادستان کل کشور به رئیس‌جمهور و یک درخواست

نامه دادستان کل کشور به رئیس‌جمهور و یک درخواست

دادستان کل کشور گفت: برای حضور رئیس‌جمهور در جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر، نامه نوشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در همایش سراسری پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س)، گفت: ما با موادهای مخدری روبرو هستیم که تخدیرکننده روح و جسم انسان‌ها است که این مواد موجب مرگ تدریجی یک فرد و جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که مواد مخدر در آن وجود داشته باشد در آن جامعه از انسانیت، فکر و اندیشه و مباحث انسانی خبری نیست. ابتدا به ذهن می‌رسد که مواد مخدر یک پدیده‌ای است که سبقه انتفاعی و سودجویی دارد اما اگر ابعاد قضیه به خوبی تحلیل شود می‌بینیم که این‌گونه نیست و مواد مخدر دارای سبقه سیاسی هم است.

وی ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی مانند سرقت و طلاق از پدیده‌هایی است که در ارتباط با مواد مخدر است. همچنین شاهد رواج فروش مواد مخدر در شبکه‌های مجازی هستیم. تاکنون 30 تا 40 سایت در فضای مجازی برای مواد مخدر فعال هستند و این پدیده یک موضوع خانمان برانداز و تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه جوانان است که این تهدید را همه احساس کرده‌اند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که چیزی که در حال حاضر تولید می‌شود تحت نظارت نیروهای ناتو و نظام سلطه است. اما ما از ناحیه سازمان ملل جز سخن، در عمل چیزی مشاهده نکرده‌ایم. برای ما عوامل ورود چنین پدیده شومی کاملاً شناخته شده است.

رئیسی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران این اراده جدی در نیروهای انتظامی، مرزبانی و قضایی برای مبارزه با قاچاقچیان وجود دارد و همه می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با این پدیده بسیار جدی و بااراده است.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شود. از زمانی که وارد دادستانی شده‌ام این موضوع را پیگیری کرده‌ام که این جلسات با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شود. زمانی که این جلسه با حضور ایشان به عنوان عالیترین مقام قوه مجریه تشکیل شود همه تقسیم کار می‌کنند.

رئیسی افزود: به رئیس‌جمهور نامه نوشته‌ایم و خواهش کرده‌ایم که در دوره ریاست جمهوری‌شان، جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور خودشان تشکیل شود تا همه دستگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر با یکدیگر بسیج شوند.

ادامه دارد...

کد N737088

وبگردی