آفتاب

نخست‌وزیر مجارستان: آینده اروپا به رابطه با روسیه بستگی دارد

نخست‌وزیر مجارستان: آینده اروپا به رابطه با روسیه بستگی دارد

نخست‌وزیر مجارستان با اعلام اینکه آینده اروپا در گروی بهبود و ارتقای روابط با روسیه است، گفت: احتمال منزوی کردن روسیه را از نظر اقتصادی باید رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "ویکتور اوربان"، نخست‌وزیر مجارستان به روزنامه کمرسانت گفت که نمی‌خواهد در اروپایی زندگی کند که سودای جنگ سرد جدیدی با روسیه در سر دارد و به دنبال تبدیل کردن روسیه به عنوان دشمن اروپاست.

نخست وزیر مجارستان حمایت خود را از طرح ابتکاری روسیه درباره همکاری اقتصادی و تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اورآسیا ابراز داشت.

این مصاحبه پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر مجارستان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در بوداپست، مجارستان درباره همکاری اقتصادی به گفت‌وگو پرداختند. در پی این نشست، ویکتور اوربان گفت که مسکو و اتحادیه اروپا باید سریعا روابط خوبی با یکدیگر برقرار کنند.

روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه در سال 2014 و در بحبوحه اتهامات غرب علیه مسکو به خاطر دست داشتن در درگیری‌های اوکراین رو به وخامت گذاشت. اتحادیه اروپا به همراه آمریکا و سایر کشورهای غربی چندین دور تحریم‌های ضد روسی اعمال کرده‌اند. مسکو تمام این اتهامات را رد کرد و با یک سال اعمال ممنوعیت غذایی علیه این کشورها به این تحریم‌ها واکنش نشان داده است.

انتهای پیام

کد N737075

وبگردی