آفتاب

ادعای طرح ترور دختر اردوغان مقامات قضایی ترکیه را به تکاپو انداخت

ادعای طرح ترور دختر اردوغان مقامات قضایی ترکیه را به تکاپو انداخت

ایسنا نوشت:

دادستانان ترکیه تحقیقات خود را درباره ادعاهای رسانه حامی دولت این کشور مبنی بر سوء‌قصد به دختر رئیس‌جمهوری ترکیه آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه روزنامه حامی دولت ترکیه در گزارش‌هایی مدعی شدند که "فتح الله گولن"، روحانی مستقر در آمریکا متهم به ایجاد دولت موازی و تلاش رای برکناری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دستور ترور "سمیه اردوغان"، دختر 29 ساله رئیس جمهور را صادر کرده است.

در همین حال وکیل گولن و یک قانونگذار مخالف به مشارکت در این اقدام متهم شده به این ادعا واکنش نشان داده و با بی اساس خواندن این ادعاها آنها را تکذیب کردند.

این ادعاها براساس پیام‌هایی که بین "اموت اوران"،‌ قانونگذارحزب مخالف مردم جمهوری خواه و "فواد اونی"، یکی از عوامل دولتی در توییتر رود و بدل شده، مطرح شده‌اند.

در همین حال دفتر دادستانی کل ترکیه با "اخطار" نامیدن گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های حامی دولت تحقیقات خود را در این باره آغاز کرد.

این شایعات در حالی مطرح شده‌اند که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال کاندید شدن سمیه اردوغان در انتخابات حزب عدالت و توسعه در ماه ژوئن شکل گرفته است.

یکی از وکلای گولن نیز با "غیراخلاقی" خواندن این ادعاها اظهار کرد: این کشور تاکنون شاهد چنین بی‌قانونی، بی‌اخلاقی و دروغگویی نبوده است.

اموت اوران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی قربانی یک تهمت غیراخلاقی، شنیع و زشت شده است. وی همچنین این ادعاها را " تبلیغات سیاه" توصیف کرد. این نماینده مجلس همچنین گفت که از سردبیران هر سه روزنامه شکایت می‌کند. او با اشاره به استنادات این نشریات درباره پیام‌های توئیتری نیز اظهار کرد، این پیام‌ها ساختگی‌اند.

52261

کد N736986

وبگردی