آفتاب

تصمیم دولت آمریکا به مقابله با سخنرانی نتانیاهو در کنگره

تصمیم دولت آمریکا به مقابله با سخنرانی نتانیاهو در کنگره

با نزدیک تر شدن به زمان اعلام شده برای سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به واشنگتن و ارائه سخنرانی در کنگره این کشورها، بحث ها درباره این اقدام جنجالی در عرصه رسانه ای به شدت بالا گرفته است.

با نزدیک تر شدن به زمان اعلام شده برای سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به واشنگتن و ارائه سخنرانی در کنگره این کشورها، بحث ها درباره این اقدام جنجالی در عرصه رسانه ای به شدت بالا گرفته است. در همین زمینه، خبرگزاری آسوشیتدپرس از تصمیم دولت آمریکا برای مقابله با نتانیاهو در این زمینه و گزینه های مطرح در این راستا خبر داده است.

به گزارش تابناک، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار مطلبی، از تصمیم دولت آمریکا برای نشان دادن واکنشی جدی به سفر نخست وزیر رژیم اسرائیل به این کشور و کاهش تأثیرات این سفر و سخنرانی وی در کنگره خبر داده است. در همین راستا، گزینه هایی مدنظر مقامات آمریکایی قرار گرفتهاست.

از جمله این گزینه ها که از سوی مقامات دولتی آمریکا مطرح شده، این است که همزمان با سفر نتانیاهو، باراک اوباما نیز در یک سخنرانی دیدگاه خود را درباره موضوع ایران و سیاست های آمریکا در این موضوع بیان کند تا سخنرانی نتانیاهو بی اثر شود. اما به جز این مورد، طرح های دیگری نیز به عنوان اقدامات احتمالی مطرح شده است.

یکی دیگر از موارد در دست بررسی، مصاحبه اوباما با روزنامه نگار مشهوری است که به پوشش دادن اخبار شکاف و اختلاف میان اوباما و نتانیاهو شهرت داشته باشد. حضور مقامات ارشد دولتی در برنامه های تلویزیونی روز یکشنبه و همچنین بی توجهی نشان دادن به نشست سالانه لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) که همزمان با سفر نتانیاهو برگزار می شود، از جمله دیگر گزینه های در دست بررسی است.

گفتنی است دولت آمریکا از هم اکنون اعلام کرده که در جریان سفر نتانیاهو، رئیس جمهور آمریکا با وی دیدار نخواهد کرد. اما یکی دیگر از مواردی که محتمل است، فرستادن وزرای دولت به خارج از کشور است تا امکان حضور آن ها در نشست آیپک وحود نداشته باشد و به جای آن ها، مقامات پایین مرتبه در نشست مذکور حضور پیدا کنند.

در همین راستا، یک مقام آیپک گفته که وزرای دولت آمریکا هنوز پاسخی به دعوتنامه های ارسال شده جهت حضور در نشست سالانه این گروه نداده اند. وی تأکید کرده که هرچند قطعی شدن حضور مقامات ارشد در آخرین لحظه امر عجیب و غیرمعمولی نیست، اما کاخ سفید از مدتی پیش چنین نشان داده که مهمانی در سطح وزیر در این نشست حاضر نخواهد شد.
کد N736857

وبگردی