آفتاب

اذعان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ناتوانی در برابر ایران

اذعان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ناتوانی در برابر ایران

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در قبال برنامه‌ هسته‌ای ایران گفت: ما باید دست از ناله کردن درباره‌ ایران برداریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه‌ دو این رژیم گفت: هیچ کس جز اسراییل مسئول این نیست که اطمینان یابد ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

لیبرمن در ادامه تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو بیش از اندازه درباره‌ برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده در حالی که اقدام عملی انجام نداده است.

وی به سخنرانی ماه آینده نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا که قرار است در آن علیه مذاکرات هسته‌ای صحبت کند اشاره کرد و گفت: این سخنرانی اهمیت چندانی ندارد و صحبت کردن بیش از اندازه در این باره می‌تواند موجب تضعیف بازدارندگی اسراییل شود.

لیبرمن همچنین با تکیه برادعاهای نخ نمای رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای ابراز نگرانی کرد: بعید می‌دانم که یک توافق میان ایران و غرب قادر باشد مانع از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شود و این مسئولیت اسراییل است که اطمینان می‌یابد ایران به یک قدرت دارای تسلیحات هسته‌ای تبدیل نخواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نتایج عملیات تابستان گذشته در غزه انتقاد کرد و گفت: ما حتی نمی‌توانیم حماس را حذف کنیم پس چطور می‌خواهیم با برنامه‌ هسته‌ای ایران مقابله کنیم.

وی در پایان به اتهامات علیه نتانیاهو در یک پرونده فساد مالی اشاره کرد و شفاف سازی در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 رژیم صهیونیستی همواره به عنوان اصلی‌ترین مخالف این مذاکرات نسبت به توافقی که به ایران اجازه دهد ظرفیت هسته‌ای اش را حفظ کند ابراز نگرانی کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی این نگرانی‌ها را مطرح می‌کند که این رژیم خود تنها دارنده‌ تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.

ایران همواره تاکید کرده است برنامه‌ هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام

کد N736801

وبگردی