آفتاب

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در محکومیت ادامه بازداشت شیخ علی سلمان

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها در محکومیت ادامه بازداشت شیخ علی سلمان

هزاران بحرینی بار دیگر با برگزاری تظاهراتی ادامه بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق را محکوم کردند و خواهان برکناری نظام آل‌خلیفه از قدرت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، هزاران بحرینی روز جمعه بار دیگر با برگزاری تظاهرات در منطقه "الدراز" در منامه،پایتخت این کشور ادامه بازداشت علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور را محکوم و خواهان آزادی فوری وی شدند.

تظاهرکنندگان ضمن حمل تصاویر علی سلمان بر پایبندی خود به خواسته‌هایشان در خصوص برقراری دموکراسی و آزادی در بحرین تاکید کردند.

در منطقه "کرزکان" نیز تظاهرکنندگان ضرب و شتم "شیخ الجد حفصی"، فعال بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه را محکوم و حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین را مسئول توهین و حمله به شخصیت‌ها و مقدسات دینی دانستند. شرکت کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی خواهان برکناری پادشاه بحرین و نظام حاکم شدند.

همزمان صدها بحرینی پیکر محمد کاظم، پیرمرد 60 ساله‌ای را که در اثر استنشاق گاز اشک آور در جریان تظاهرات به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه این شهروند بحرینی در شهرک "سار" شعارهایی را علیه پادشاه بحرین سر دادند و وی را مسئول نقض حقوق بشر دانستند.

نیروهای رژیم آل خلیفه نیز با استفاده از گاز سمی و گلوله‌های صوتی به سمت افرادی که در این مراسم شرکت کرده بودند حمله کردند که در جریان این حمله ده‌ها تن زخمی شدند.

پیش از این نیز یک شهروند بحرینی دیگر در حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به شهادت رسیده بود.

انتهای پیام

کد N736414

وبگردی