آفتاب

روسیه رادارهای نسل جدید مستقر کرد

روسیه رادارهای نسل جدید مستقر کرد

مقامات روسیه اعلام کردند، نسل جدید رادارهای ضد موشکی Nebo-M را در پاسخ به تهدیدات سیستم‌های دفاع موشکی ناتو در شرق اروپا مستقر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ "الکسی زولوتوهین"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: مجموعه راداری Nebo-Mکه یک مجموعه متحرک چند بردی و قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند درباره اهداف آیرودینامیکی و هایپرسونیک سایز کوچک در وضعیت پارازیت اندازی دشوار اطلاعات کسب کند.

به گفته وی این رادار همچنین می‌تواند به ارائه اطلاعات درباره سیستم‌های تسلیحاتی ضد موشکی بپردازد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که تولید و استقرار سیستم‌های ضد موشکی نسل بعدی که برخوردار از تکنولوژی AESA باشند یکی از اولویت‌های نخست این وزارتخانه است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه سیستم دفاعی Nebo-M یک سیستم جدید سه بعدی است که از یک طراحی چند باندی قابل برنامه‌ریزی برخوردار است این مجموعه شامل پست فرماندهی و ادغام اطلاعات مرکزی است و متشکل از سه رادار است که بر روی تریلی‌های 24 تنی جداگانه مستقر می‌شوند.

این رادار به گونه‌ای طراحی شده که به صورت خودکار اهداف هوابرد نظیر موشک‌های بالستیک، جنگنده‌های رادارگریز و یا پهپادها و همچنین اهداف هایپرسونیک را تشخیص دهد.

همچنین این رادار در حالت اسکن چرخشی می‌تواند بالغ بر 200 هدف آیرودینامیکی را در فاصله و ارتفاع 600 کیلومتر ردیابی کند. رادار Nebo-M در حالت اسکن ناحیه‌ای می‌تواند تا 20 هدف بالستیک را در برد بالغ بر 1800 کیلومتر و تا ارتفاع 1200 کیلومتر ردیابی کند.

انتهای پیام

کد N735844

وبگردی