آفتاب

نبیل العربی حل‌و‌فصل سیاسی بحران لیبی را خواستار شد

نبیل العربی حل‌و‌فصل سیاسی بحران لیبی را خواستار شد

دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت اتخاذ راهکار سیاسی فوری برای درگیری‌های لیبی و یکپارچگی تلاشها برای حل و فصل آن تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، "نبیل العربی"،دبیرکل اتحادیه عرب در جریان مذاکرات با بان کی مون،دبیر کل سازمان ملل همچنین بر لزوم تشویق طرفهای درگیردر لیبی به انجام مذاکره جدی، دستیابی به توافق سیاسی که تحقق امنیت و ثبات در این کشور و منطقه را تضمین می کند، بازگرداندن زندگی عادی در لیبی، بازسازی نهادهای این کشور و تلاش برای پایان دادن به ترویسم و افراط گرایی در تمامی اشکال خود تاکید کرد.

وی توجه به زمان و پایان دادن هرچه سریعتر به بحران لیبی، ممانعت از وخامت اوضاع امنیتی و عدم انتقال آن به کشورهای مجاور را خواستار شد.

العربی در خصوص تحولات مربوط به روند صلح خاورمیانه گفت: وقت آن رسیده است که صلحی عادلانه و فراگیر در خاورمیانه برقرار شود..

مناسب است هم اکنون ابزارهایی برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل که با درگیری ها در خاورمیانه و مساله فلسطین مرتبط است.

دبیر کل اتحادیه عرب طی این دیدار برخی تدابیر واقدامات را که چارچوبی مناسب برای ایجاد ابزارهای کارآمد وقادر به تحقق صلح است مطرح کرد.

این دو مقام بر ادامه رایزنی ها میان آنها و کشورهای ذی ربط برای توافق در خصوص بهترین ابزارهایی که تحقق صلح را فراهم می کند، به اشغالگری پایان می دهد و موجب تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس می شود تاکید کردند.

العربی به وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه ، درد و رنج ملت فلسطین بویژه زنان و کودکان،اهمیت پایبندی به معاهدات بین المللی برای بازسازی نوار غزه و تسهیل زندگی ساکنان آن اشاره کرد و نسبت به کشیده شدن این اوضاع معیشیتی نابسامان به کرانه باختری هشدار داد.

انتهای پیام

کد N735802

وبگردی