آفتاب

بررسی برنامه هسته‌ای ایران در دیدار مشاوران امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی

بررسی برنامه هسته‌ای ایران در دیدار مشاوران امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی

مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای صهیونیستی‌اش درباره برنامه هسته‌یی ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس اعلام کاخ سفید، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) با یوسی کوهن، همتای صهیونیستی‌اش در کاخ سفید دیدار و به بررسی برنامه هسته‌یی ایران پرداخت.

بر اساس این اعلام، رایس و کوهن بر سر ادامه رایزنی‌ها با یکدیگر به توافق رسیدند.

بنابر گزارش بخش عربی خبرگزاری رویترز، این نشست در حالی برگزار شد که اخیرا روابط آمریکا و اسراییل با تنش مواجه شده است و البته قرار است که ماه آینده میلادی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم به واشنگتن سفر کند که به عقیده کارشناسان این سفر بحث برانگیز است.

به گزارش ایسنا، روزنامه هآرتص نیز نوشت: جمعی از دموکرات‌های آمریکایی در نامه‌ای به رییس مجلس نمایندگان از وی خواستند که دعوت از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره را به تعویق بیاندازد.

دموکرات‌ها در این نامه اعلام کردند که دعوت بوئنر به نظر یک استفاده ابزاری و سیاسی از رهبران خارجی به حساب می‌آید.

این نامه که توسط کیت الیسون، استیو کوهن و ماکسیم ماترز از نمایندگان دموکرات نوشته شده است، توسط 20 نماینده دیگر امضا شده است.

هم‌چنین روز پنج‌شنبه شورای ملی آمریکا - ایران در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز از سخنرانی نتانیاهو در کنگره انتقاد و اعلام کرد که آیا کنگره در کنار رییس‌جمهور است یا در کنار یک رهبر خارجی؟

از سوی دیگر روز چهارشنبه در یک نظرسنجی انجام شده اعلام شده است که دو سوم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که کنگره می‌بایست درباره دعوت از نتانیاهو با کاخ سفید هماهنگ می‌کرد و این دعوت را یک اقدام بد دانسته‌اند.

به گزارش ایسنا، جان بوئنر، رییس مجلس نمایندگان آمریکا بدون هماهنگی و مشورت با کاخ سفید از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی درباره ایران در کنگره در اوایل ماه مارس دعوت کرده است. این دعوت در حالی انجام شده است که مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای دستیابی به توافق جامع ادامه دارد. بر همین اساس انتقادهای بسیاری از سوی دولت آمریکا درباره این دعوت مطرح شده است.

انتهای پیام

کد N735565

وبگردی