آفتاب
فائزه‌هاشمی در کنگره اراده‌ملت‌ایران:

نگاه‌های جنسیتی را در شایسته‌ سالاری کنار بگذاریم

نگاه‌های جنسیتی را در شایسته‌ سالاری کنار بگذاریم

جامعه ما به لیست‌ها و افراد مشهور رای می‌دهد؛ هماکنون هم در رسانه‌ها فقط آقایان هستند و اسمی از زنان نیست.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای شورای اسلامی گفت: زمان انتخابات احزاب تعدادی از خانم‌ها را در لیست‌هایشان قرار می‌دهند. در هر دوره هم می‌بینیم که متاسفانه تعداد خانم‌ها کاهش می‌یابد و لازم است درباره حضور آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فائزه هاشمی در هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران که صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ و هنر برگزار شد، گفت: اگر در مورد اعتدال، تدبیر و اخلاق حرف می‌زنیم باید به نقش زنان در سیاست و امور اجرایی توجه داشته باشیم٬ چرا که این مسئله بدیهی است اما متاسفانه این مسئله مغفول می‌ماند.

مدیرمسئول سابق روزنامه زن زنان٬ ادامه داد: در زمان انتخابات احزاب تعدادی از خانم‌ها را در لیست‌هایشان قرار می‌دهند و در هر دوره هم می‌بینیم متاسفانه تعداد خانم‌ها کاهش می‌یابد و لازم است درباره حضور آنها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان آیت الله هاشمی مبنی براینکه باید زنان خود به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند٬ اظهار داشت: برای این سخنان جواب دارم؛ جامعه ما به لیست‌ها و افراد مشهور رای می‌دهد؛ هماکنون هم در رسانه‌ها فقط آقایان هستند و اسمی از زنان نیست.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خطاب به احزاب اظهار داشت: از احزاب خواهش می‌کنم به خانم‌ها توجه بیشتری داشته باشند و خانم‌های بیشتری را در لیست‌های‌شان قرار دهند. اگر ملاک ما شایسته‌سالاری است باید نگاه‌های جنسیتی را کنار بگذاریم چرا که بسیاری از خانم‌ها از آقایان موفق‌تر عمل می‌کنند.

کد N735482

وبگردی