آفتاب

عفو بین الملل احترام رژیم آل خلیفه به آزادی‌های عمومی در بحراین را خواستار شد

عفو بین الملل احترام رژیم آل خلیفه به آزادی‌های عمومی در بحراین را خواستار شد

به دنبال پیگردهای قضایی مقامات رژیم آل خلیفه علیه جمعیت الوفاق بحرین، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای احترام به آزادی‌های عمومی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات رژیم آل خلیفه در بحرین خواست تا به آزادی‌های عمومی مردم از جمله آزادی بیان و برگزاری تظاهرات احترام بگذارند.

این بیانیه سازمان عفو بین‌الملل در حالی صادر شد که پیشتر وزارت کشور بحرین اعلام کرده بود، مقامات قضایی این کشور دست به تحقیقات مجرمانه علیه گروه الوفاق به اتهام تلاش برای تضعیف امنیت ملی زده‌اند.

براساس این گزارش، جمعیت الوفاق از زمانی که با دیگر گروه‌های مخالف دولت تصمیم گرفت انتخابات اکتبر 2014 را در این کشور تحریم کند ،بارها از سوی مقامات منامه هدف حمله قرار گرفته است.

بیانیه سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به بازداشت "شیخ علی سلمان"، رئیس جنبش الوفاق و صدور حکم بازداشت علیه جمیل خادم یکی دیگر از رهبران این جنبش تاکید کرد: این دو رهبر به خاطر عقاید خود زندانی شده‌اند و باید فورا و بدون هیچ گونه شرطی آزاد شوند.

این سازمان افزود:محاکمه شیخ علی سلمان و خادم به این معنا است که دولت در تلاش برای سلب قدرت بزرگترین نیروهای سیاسی مخالف است ودرعین حال تبرئه این دو رهبر را که به دلیل بیان مسالمت آمیز دیدگاه‌هایشان زندانی شده‌اند، از اتهامات وارده خواستار شد.

بر اساس این گزارش، مردم بحرین طی روزهای گذشته تظاهرات مسالمت‌آمیزی را علیه رژیم آل خلیفه در شهرهای مختلف برگزار کردند که در جریان آن خواستار ایجاد تغییراتی در قانون اساسی، تحقق عدالت و برقراری دموکراسی در این کشور شدند.

دادگاه بحرین همچنین روز پنج شنبه حکم 6 ماه حبس را برای "مهدی العکری"، یکی از اعضای شورای جمعیت الوفاق به اتهام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز علیه دولت منامه صادر کرد.

انتهای پیام

کد N735415

وبگردی