آفتاب

تاکید وزرای خارجه آمریکا و مصر بر مبارزه جدی با تروریسم

تاکید وزرای خارجه آمریکا و مصر بر مبارزه جدی با تروریسم

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای مصری خود در واشنگتن تصریح کرد: مصر شریک مهمی در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با "سامح شکری" همتای مصری خود در واشنگتن تاکید کرد: مصر با چالش‌های زیادی مواجه شده است اما به تلاش‌های خود برای تحقق آینده‌ای شکوفا ادامه می‌دهد. ما بسیار از حادثه اعدام مصری‌ها به دست داعش که اقدامی بسیار هولناک و وحشیانه بود، ناراحت شدیم. این اقدام دلیل دیگری در جنایتکار بودن داعش است.

کری تصریح کرد: مصر شریک خوبی برای ما در جنگ علیه تروریسم است. همانطور که با ما در پایان دادن به درگیری‌ها در غزه و پیشبرد روند صلح و همچنین مساله بحران سوریه همکاری کرده است.

برای همین مصر نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند و یک کشور رهبر در خاورمیانه است. همچنین به اقدامات خود برای برگزاری انتخاباتی که دموکراسی را برای این کشور به ارمغان بیاورد، به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

سامح شکری نیز بر پایبندی مصر در همکاری با آمریکا برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: ما آماده ارائه هرگونه کمک به ائتلاف ضد داعش و همچنین ائتلاف‌های شبیه آن هستیم. ما به خوبی خطر گروه‌های تروریستی علیه صلح و ثبات در منطقه را درک می‌کنیم برای همین خواهان تقویت روابط خود با آمریکا در تمامی زمینه‌ها و به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم هستیم.

انتهای پیام

کد N735323

وبگردی