آفتاب

تاکید مقامات جهان بر اتخاذ استراتژی متحد علیه تروریسم در نشست واشنگتن

تاکید مقامات جهان بر اتخاذ استراتژی متحد علیه تروریسم در نشست واشنگتن

اعضای کشورهای شرکت کننده در نشست مبارزه با تروریسم وافراط گرایی در واشنگتن بر لزوم اتخاذ استراتژی یکپارچه و نظارت بر اینترنت به منظور مقابله با تروریست‌های داعش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، "الکساندر پورتنیکوف"، مدیر اداره امنیت و اطلاعات فدرال روسیه در جریان این نشست بر امکان تبادل اطلاعات میان مسکو و واشنگتن در خصوص مبارزه با تروریست‌های داعش تاکید کرد. وی اظهار کرد: راهکارهای ویژه برای مبارزه تروریسم نقش بسزایی در تحقق نتیجه چشمگیر و قابل ملاحظه دارد.

پورتنیکوف عنوان داشت: یک تفاهم کلی میان شرکا وجود دارد و تبادل اطلاعات میان آنها به منظور تعیین مواضع حملات تروریستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی همچنین به خطرات ناشی از رویدادهای اخیر که انگیزه‌ای جدی برای یکپارچگی تلاش‌های بین‌آلمللی در مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود اشاره کرد.

در همین حال "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه جهان با موج بزرگی از افراط گرایی رو به رو است، بر لزوم به کارگیری استراتژی یکپارچه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی گفت: آمریکا برای مقابله با گسترش تروریسم و افراط گرایی در جهان پایبند است و چاره‌ای جز اتخاذ استراتژی یکپارچه برای رویارویی با این پدیده وجود ندارد. واشنگتن و شرکای آن برای تقویت همکاری به منظور مقابله با پیشرفت گروه‌های افراطی تلاش می‌کنند و مانع کمک رسانی به این گروه‌ها خواهند شد.

کری همچنین بر اهمیت نظارت بر اینترنت و پایگاه‌های اینترنتی تندروها که به پیوستن به این افکار افراطگرایانه فرا می‌خواند، تاکید کرد.

از سوی دیگر "بان کی مون"، دبیرکل سازمان ملل گفت: بشریت در قرن 21 با بزرگترین خطر رو به رو است. گسترش پدیده تروریسم بر امنیت و ثبات جهان تاثیر خواهد بود.

بان کی مون با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای ارتکاب جنایاتی چون ذبح، کشتار، ربودن و دیگر اقدامات جناتکارانه وجود ندارد، بر لزوم واکنشی جدید به همه تهدیدهای تروریستی تاکید کرد و گفت عملیات نظامی ضروری است اما تنها با سلاح نمی‌توان همه مشکلات را حل و فصل کرد.

وی عنوان داشت، استراتژی سازمان ملل مبنی بر موافقت تمامی کشورها برای اتخاذ تصمیمات یکپارچه است.

دبیرکل سازمان ملل افزود: بی‌توجهی به حقوق بشر در کنار ظلم و فساد موجب ظهور افکار افراط گرایانه شده است.

در همین حال "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: بشریت با تهدیدات تروریستی بی‌سابقه‌ای روبه رو است و باید یک استراتژی برای رویارویی با آن بکار گرفته شود. فرانسه تلاش می‌کند تا قانونی را برای نظارت بر تماس‌ها وضع و شرکت‌های ویژه‌ای را مکلف به نظارت بر اینترنت کند تا هر آنچه را که امنیت ملی فرانسه و جهان را تهدید می‌کند پیگیری کند.

همچنین "ناصر جوده" وزیر خارجه اردن در جریان نشست مبارزه با تروریسم وافراط گرایی در واشنگتن تصریح کرد: جهان به مفهوم دیگر در جنگ "جهانی سوم" به سر می‌برد. تروریست های مسلح هیچ حد و مرزی برای اقدامات وحشیگرانه خود قائل نیستند.

وی اظهار داشت، نظارت بر اینترنت به منظور جلوگیری از ارائه خدمات به تروریست‌ها از طریق خرید و فروش وجذب نیروهای تروریستی و دیگر عملیات مشکوک و همچنین اعمال محدودیت‌ بر رفت و آمد در مرزها امری لازم وضروری است.

انتهای پیام

کد N735170

وبگردی