آفتاب

مخالفت اسپانیا و انگلیس با ارسال تسلیحات به اوکراین

مخالفت اسپانیا و انگلیس با ارسال تسلیحات به اوکراین

انگلیس و اسپانیا اعلام کردند که راه‌حل جنگ داخلی در اوکراین باید از طریق مذاکره و نه ارسال کمک‌های نظامی کشنده برای نیروهای دولتی اوکراین به دست آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فیلیپ هاموند"، وزیر خارجه انگلیس که به شهر مادرید سفر کرده بود، در کنفرانس خبری با "خوزه مانوئل گارسیا مارگایو"، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: ما اعتقاد نداریم که در حال حاضر ارسال کمک‌های کشنده برای نیروهای مسلح اوکراین کمکی به حل‌وفصل وضعیت می‌کند.

وی افزود: با این حال این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که چنین موضعی را تحت بررسی داشته باشیم. ما تصریح کرده ایم که نمی‌ توانیم اجازه دهیم نیروهای مسلح اوکراین سقوط کنند بنابراین من فکر می‌کنم که در حال حاضر به چنین وضعیتی چندان نزدیک نیستیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: انگلیس موضع‌اش را درباره ارسال کمک‌های کشنده در نتیجه آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد را تغییر نمی‌دهد.

فیلیپ هاموند در ادامه تاکید کرد: مساله ارسال کمک‌ برای نیروهای مسلح اوکراین تصمیمی است که دولت‌های کشورها باید اتخاذ کنند و این تصمیمی نیست که مربوط به نهادهایی نظیر اتحادیه اروپا و یا ناتو باشد.

از طرف دیگر مارگایو نیز خاطرنشان ساخت که خواسته وی این است اتحادیه اروپا موضعی مشترک در قبال مساله تسلیحات اتخاذ کند. وزیر امور خارجه اسپانیا خواهان مذاکره‌ای صادقانه و صریح در مورد اوکراین شد و از روسیه خواست به قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.

وزیرخارجه انگلیس نیز گفت: اینکه پوتین در میدان جنگ کاری انجام دهد و به عنوان مثال سربازانش را خارج کرده و کمک رسانی به جدایی طلبان را متوقف کند، می‌تواند جرقه کاهش تحریم‌ها را از نظر من بزند.

انتهای پیام

کد N735165

وبگردی