آفتاب
وکیلی:

برای حفظ غرور ملی باید از تیم مذاکره‌کننده فارغ از علایق سیاسی حمایت کرد

برای حفظ غرور ملی باید از تیم مذاکره‌کننده فارغ از علایق سیاسی حمایت کرد

مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت: تیم مذاکره‌کننده مانند سربازی در میدان جنگ است. پیروزی این تیم پیروزی کل نظام و شکستش آسیبی برای آحاد ملت است.

مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت: تیم مذاکره‌کننده مانند سربازی در میدان جنگ است. پیروزی این تیم پیروزی کل نظام و شکستش آسیبی برای آحاد ملت است.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رسیدن به توافق هسته‌ای در یک مرحله اظهار کرد: اولین پیام این فرمایش این است که ما به اروپائیان و آمریکایی‌ها اعتماد نداریم. با این‌که اصل مذاکره به نفع خود آمریکایی‌ها است اما همواره نشان دادند که بر سر قولشان نیستند. آنها به یک توافق کاغذی برای ادامه سیاست‌هایشان در دنیا نیاز دارند. اما با اصرار بر دو مرحله‌ای کردن توافق می‌خواهند توپ را در زمین ایران بیندازند.

وی ادامه داد: دومین پیامی که می‌توان دریافت کرد این است که وقتی کلیات مطرح می‌شود جزئیات می‌تواند جلوی ادامه کار را بگیرد. مشکل پرونده هسته‌ای ایران فنی نیست بلکه سیاسی است. آنها می‌خواهند در مرحله اول مشکل سیاسی را حل کنند. اما در مرحله دوم مسائل فنی را پیش بکشند. وقتی اراده سیاسی توافقی را به امضا می‌رساند دیگر دلیل ندارد مشکلات فنی پیش بیاید چرا که اصل توافق را زیر سوال می‌برد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: غربی‌ها بارها تعهداتشان را زیر پا گذاشته‌اند. به همین علت است که رهبری تأکید دارند توافق سیاسی هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ رعایت تمام اجزای حقوقی صورت گیرد تا آنها نتوانند بگویند به دلیل مشکلات فنی تا توافق دوم نمی‌توانند تحریم‌ها را بردارند. این کار برخلاف منافع و مصالح ملی ما است.

وی ادامه داد: مطالبات ما مشخص است که مهمترین آن رفع تحریم‌ها است. اگر تحریم‌ها برطرف نشود، توافق برای ما معنی نخواهد داشت.

وکیلی با بیان این‌که «باید از تیم مذاکره کننده در مقابل هجمه‌های رسانه‌ها و افکار عمومی غربی دفاع کرد» گفت: این تیم مذاکره کننده تیم نظام است و متعلق به یک دولت و جناح نیست. شرایطش مثل تیم ملی فوتبال است که مردم به دلیل غرور و منافع ملی خارج از تعلق به رنگ‌های قرمز و آبی از این تیم حمایت می‌کنند. تیم مذاکره کننده حکم سربازی را دارد که وسط میدان جنگ می‌جنگد. شکست آنها شکست کشورمان است، دودش به چشم تمام مردم کشور می‌رود.

وی همچنین افزود: هر کسی که دل در گروی نظام و کشور دارد باید صادقانه از این تیم حمایت کند. آورده این تیم به نام کلیت نظام ثبت خواهد شد. هر کسی که بخواهد در کار آنها کارشکنی کند نشان می‌دهد که دل در گرو نظام ندارد.

انتهای پیام

کد N735141

وبگردی