آفتاب

رئیس کمیسیون امنیت ملی: خرده فرمایش هیچ قدرتی را نمی‌پذیریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی: خرده فرمایش هیچ قدرتی را نمی‌پذیریم

ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران افزود: خرده فرمایش هیچ قدرتی را نمی پذیریم.

علاءالدین بروجردی روز پنجشنبه در یادواره شهدای نیروی انتظامی شهرهای شمال و شرق استان اصفهان که در دانشگاه کاشان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای انتظامی اظهار داشت: نظام اسلامی با وجود تحریمها، در ابعاد مختلف فناوری قدرتمند شده و امروز بدون تردید جمهوری اسلامی جزو چند کشور رده اول جهان از نظر توان موشکی است.

وی تصریح کرد: ملت ایران برای استقلال، آزادی و عزت این سرزمین با تقدیم شهدا سرمایه گذاری کرد.

وی عزت و استقلال را برترین دستاورد برای این ملت برشمرد و افزود: ملت ایران با تقدیم شهدا تحولی ایجاد کرد و امروز خرده فرمایش هیچ نظام و قدرتی را در دنیا قبول نداریم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراف دشمنان نظام به قدرت نمایی جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد: قدرت ما در بعد نظامی و بقیه ابعاد قابل مقایسه با قبل از جنگ نیست.

وی افزود: این در حالی است که بیش از 30 سال در معرض تحریم دشمنان بوده ایم و تحریم هرگز مربوط به مسائل هسته ای نبوده و از زمان تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان انقلابی ایران، تحریم ها آغاز شد.

بروجردی خاطر نشان کرد: تمام اتفاقات بزرگ و تحولات عظیم در عرصه فناوری های مختلف از جمله موشکی، هسته ای، نانوتکنولوژی و فضایی در زمان همین تحریم ها رخ داد که این پدیده منحصر به فرد در کل دنیاست.

وی افزود: به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی وارد شده در فضای ایران، با قدرت فکر و جنگ الکترونیک، نشانه اقتدار و به بار نشستن خون شهدای این سرزمین است.

وی گفت: پایه های سیاست خارجی ایران بر اسلامی بودن، عزت، حکمت و مصلحت استوار است و امروز در برابر تروریست های داعش به نیروها و دولت عراق و سوریه هر کمکی بتوانیم می کنیم زیرا معتقدیم حرکتی که امریکایی ها و صهیونیست ها طراحی کرده اند برای ضربه زدن به اسلام است.

وی داعش را مولود منحوس آمریکا و رژیم پست صهیونیستی برای ضربه زدن به جهان اسلام خواند و افزود: وظیفه انقلابی ما ایستادن با اقتدار در برابر آنان است.

بروجردی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و نقش اقتصاد در ابعاد مختلف و توانمندیها گفت: در زنجیره اقتدار ملی ما حلقه ضعیفی به نام اقتصاد وجود دارد که دلایل خاص خود را دارد و باید بتوانیم این حلقه را تقویت کنیم.

وی افزود: دولت باید شجاعانه بخش عظیمی از اقتصاد را به ملت واگذار کند، دولت ها باید مردم را باور کنند و به آنها نقش دهند تا در اقتصاد حضور یابند.

وی بدترین شکل اقتصاد و مدیریت اقتصادی را صدور نفت خام و واردات آن به صورت صدها فراورده با دهها برابر قیمت بیان و اضافه کرد: اقتصادی که وابسته به نفت است یعنی نقطه ضعف ما و به همین دلیل آمریکا و عربستان بازی کاهش قیمت نفت را طرح می کنند.

بروجردی به جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری اشاره کرد و افزود: از زمان ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، هر سه قوه در این زمینه تلاش و برنامه ریزی کرده و دستور العمل صادر شد.

وی بسیاری از مقررات کشور را زاید خواند و ادامه داد: برای صادرات که تولید ثروت می کند تعداد زیادی خاکریز و مشکلات داریم اما اقتصاد واردات از قبل انقلاب طراحی شده و راحت واردات انجام می شود که این معادله باید تغییر کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: استاندارد ما باید سختگیرانه کیفیت محصولات را بالا ببرد تا مردم با اطمینان خاطر به سوی خرید اجناس داخلی بروند.

وی افزود: در تمام عرصه ها امروز در موضع اقتدار هستیم، امروز جنگ نظامی نداریم اما جنگ اطلاعاتی، فرهنگی و اقتصادی با بیرحمی علیه ملت ما در جریان است و بدون تردید این ملت بزرگ و نظام مقدس الهی به رهبری ولی فقیه همانند جنگ تحمیلی موفق خواهد شد در تمام عرصه ها آمریکا را شکست دهد.

وی با اشاره به تکرار تاریخ تصریح کرد: سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی در انتظار امریکا نیز هست و با سنت های الهی پیروزی های متعدد در منطقه رقم می خورد که نمونه بارز آن حزب الله لبنان است که تربیت شده جمهوری اسلامی ایران است.

وی به نقش موثر رهبری داهیانه جمهوری اسلامی در این پیروزی ها اشاره و تاکید کرد: پیروی از ولایت بدون تردید محوری ترین اصل نظام است و مشروعیت مجلس و دولت به این جایگاه گره خورده زیرا این جایگاه سیاسی و ذوق و سلیقه یک نظام نیست بلکه دستور الهی است.

یادواره 116 شهید نیروی انتظامی شهرستانهای کاشان، نایین، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، خوروبیابانک و گلپایگان با حضور خانواده معظم شهدا در سالن «علامه فیض» دانشگاه کاشان برگزار شد.

رونمایی از یادمان 44 شهید انتظامی کاشان، تجلیل از «اربابی» پدر سه شهید این شهرستان، تشییع نمادین پیکر یک شهید و قرائت پیام سردار «احمدی مقدم» فرمانده نیروی انتظامی خطاب به خانواده های معظم شهدای استان اصفهان از دیگر برنامه های این یادواره بود.

 

23503

کد N734964

وبگردی