آفتاب

عراقچی هفته آینده با آمانو دیدار می‌کند

عراقچی هفته آینده با آمانو دیدار می‌کند

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای هفته آینده با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه سه‌شنبه هفته آینده (5 اسفند) در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب مذاکرات هسته‌ای به وین سفر کرده و با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار می‌کند.

بنابراین گزارش در این دیدار همکاری‌های ایران و آژانس در رابطه با موضوعات گذشته و حال و نحوه تسریع در ادامه این همکاری‌ها بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا رایزنی‌های فنی ایران و آژانس در حالی صورت می‌گیرد که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود درباره فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران اعلام کرده است که با توافق محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و در گفت‌وگوهایی که با وی در 7 فوریه 2015 داشته است ایران موافقت کرده تقاضاها برای ادامه گفت‌وگوها بین ایران و آژانس در تمام سطوح را محقق سازد.

همچنین مدیرکل آژانس نسبت به نیاز آژانس برای میسر شدن حل و فصل همه موضوعات برجسته مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

یوکیا آمانو عصر روز پنجشنبه 30 بهمن در گزارشی 20 صفحه‌ای شامل 76 پاراگراف و 4 صفحه ضمیمه آخرین تحولات و وضعیت برنامه هسته‌ای ایران را به اعضای شورای حکام گزارش داد.

انتهای پیام

کد N734917

وبگردی