آفتاب

تأکید سفیر لندن در بغداد بر نقش محوری عراق در مبارزه با داعش

تأکید سفیر لندن در بغداد بر نقش محوری عراق در مبارزه با داعش

سفیر انگلیس در بغداد اعلام کرد: ادامه تلاش‌ها برای مبارزه با داعش باید به رهبری نیروهای امنیتی عراق و با حمایت مستحکم ائتلاف بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک بیکر، سفیر انگلیس در عراق در مصاحبه با روزنامه بحرینی الوسط گفت که گروه داعش متحمل فشارهای بسیاری از جانب نیروهای عراقی شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکنش جامعه بین‌المللی به این بحران باید به سرپرستی نیروهای امنیتی عراق و با حمایت متحدانه یک ائتلاف باشد.

بیکر در این مصاحبه گفت: داعش هم‌اکنون تحت فشار جدی قرار دارد. تعدادی از شهرهای مهم در شمال عراق توسط نیروهای پیشمرگه و با حمایت نیروهای هوایی ائتلاف نظامی آزاد شده‌اند. نیروهای امنیتی عراق مناطقی را در اطراف بیجی از جمله چند میدان نفتی مهم باز پس گرفته‌اند و داعش را از بیشتر بخش‌های استان دیالی بیرون رانده‌اند.

سفیر انگلیس در عراق گفت: جنگ علیه داعش در عراق باید توسط خود عراقی‌ها رهبری شود و دولت بغداد باید نسبت به واکنش یکپارچه و همه‌جانبه اطمینان حاصل نماید.

وی با اشاره به این که حملات هوایی به تنهایی برای از میان بردن داعش کافی نیست، گفت: ما باید برای از میان بردن تمامی ابعاد ایدئولوژی داعش حوصله به خرج دهیم. انگلیس نقش خود را در از میان بردن داعش ایفا خواهد کرد و ما از دوستان مسلمانمان در بریتانیا و سراسر جهان حمایت خواهیم نمود.

بیکر اظهار کرد: نیروهای مسلح ما به نیروهای امنیتی عراق در زمینه ارائه آموزش نظامی کمک می‌کنند و این موضوع با منافع ما و منافع عراق مطابقت دارد.

وی همچنین از اقدامات حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق قدردانی کرد و گفت که او در شرایطی بسیار دشوار روی کار آمد و پیشرفت قابل توجهی در دورانش حاصل شد.

انتهای پیام

کد N734858

وبگردی