آفتاب

چرا اوباما رییس جدیدی برای سرویس مخفی تعیین کرد

چرا اوباما رییس جدیدی برای سرویس مخفی تعیین کرد

العالم نوشت:

پس از مجموعه حوادثی که چهره گروه امنیتی مخفی محافظ رئیس جمهوری را خدشه دار کرده بود، باراک اوباما روز گذشته جوزف کلنسی را به عنوان رییس جدید سرویس امنیتی مخفی مکلف به حمایت از رییس جمهوری تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "رای الیوم"، جوزف کلنسی که 27 سال در این سازمان خدمت کرده بود، از ماه اکتوبر پس از استعفای خانم جولیا پیرسون سمت سرپرستی سرویس مخفی را به عهده گرفته بود؛ پیرسون پس از عملیات نفوذ به کاخ سفید از سمت ریاست سرویس مخفی استعفا کرد.

کمیته تحقیقی وزارت امنیت داخلی آمریکا، پس ازعملیات نفوذ به کاخ سفید که نوعی کوتاهی در حمایت از رییس جمهوری به شمار می آمد توصیه کرد تا نامزدی خارج از کارکنان سرویس مخفی برای ریاست این سازمان انتخاب شود.

برخی نمایندگان پارلمان و مسئولان خواستار تعیین شخصی خارج از این سازمان امنیتی شده بودند، اما علی رغم اعتراض ها، جان ارنست سخنگوی کاخ سفید، تعیین جوزف کلنسی به عنوان رییس سرویس مخفی آمریکا را اعلام کرد.

ارنست افزود: این شخص در طول دوران خدمت در این سازمان، از اعتبار بالایی برخوردار بوده است و برای این آژانس اعتبار کسب کرد.

رئیس سرویس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از رئیس جمهوری این کشور را دارد در پی چند مورد اشتباهات فاحش امنیتی اوایل مهرماه امسال از مقام خود استعفا کرد.

جولیا پیرسون استعفانامه اش را تسلیم وزیر امنیت داخلی آمریکا کرد.

جوزف کلنسی مامور ویژه که قبلا مسئول بخش حفاظت از ریاست جمهوری بود، به عنوان جانشین خانم پیرسون منصوب شد.

روز ۱۹ سپتامبر سال گذشته یک فرد متعرض تا اعماق ساختمان محل زندگی ریاست جمهوری و خانواده اش نفوذ کرد که حادثه ای کم سابقه در نقض امنیت کاخ سفید تلقی می شود.

جه جانسون وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه ای نوشت: "جولیا پیرسون، مدیر سرویس مخفی، استعفانامه اش را تسلیم کرد و من آن را پذیرفتم. من از خدمات ارزنده ۳۰ ساله او به سرویس مخفی و به کشور قدردانی می کنم."

4949

کد N734845

وبگردی