آفتاب

معاون سیاسی وزیر کشور: صیانت از آرا مهمترین راهبرد وزارت کشور در انتخابات است

معاون سیاسی وزیر کشور: صیانت از آرا مهمترین راهبرد وزارت کشور در انتخابات است

ایرنا نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به زمان تعیین شده انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری در اسفند 94 گفت: صیانت از آرا و برگزاری یک انتخابات باشکوه، مهمترین راهبرد وزارت کشور در انتخابات است.

محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد زمان برگزاری انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را هفتم اسفند 94 اعلام کرد.

وی با اشاره به آغاز فرایند مراحل مختلف انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری از سوی وزارت کشور، گفت: یکی از اهداف اساسی در این زمینه اجرای دقیق قانون وصیانت از حق الناس و آمادگی بیشتر مجریان انتخابات بوده است.

مقیمی با اشاره به بخشنامه ابلاغی به نهادهای اجرایی کشور و استعفای نامزدهای انتخاباتی از مشاغل دولتی تا یکم اسفند سال جاری، نیز گفت: هدف وزارت کشور از این کار داشتن فرصت بیشتری برای جایگزین کردن افراد است.

وی انتخابات را یکی از جلوه های تاثیرگذار مشارکت عمومی و تجلی اراده ملت در تعیین سرنوشت سیاسی خود اعلام کرد.

مقیمی تبیین سیاست ها و اولویت های وزارت کشور و دولت در حوزه های مختلف برای استانداران، فرماندان و بخشداران را از اهداف سفرهای استانی خود اعلام کرد.

وی تاکید بر تعامل و همگرایی بیشتر با ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان ها و ارایه راهکارهای منطقی برای حل مشکلات و موانع پیش رو در حوزه های مختلف را از سایر اهداف سفرهای استانی خود ذکر کرد.

مقیمی موضوع تحریم ها وشرایط موجود اقتصادی در کشور و پایین آمدن محسوس قیمت نفت را یادآور شد و افزود: استانداران در همه استان ها و فرماندان در شهرستان های مختلف باید بتوانند با درایت، همفکری و همگرایی بیشتر این شرایط را به خوبی مدیریت کنند.

وی اظهار کرد: توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد و نیاز ضروری نظام از سوی مقام معظم رهبری همواره از تاکیدات و اولویت های دولت یازدهم است.

مقیمی ابراز داشت: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت نیز باید با ارایه کارکردهای علمی، دقیق و عملی استفاده از کمک نخبگان و فعالان اقتصادی و ظرفیت های بومی منطقه ای خودزمینه تحقق آن را بیش از پیش فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت و یا نیاز معطوف به موضوع تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی امروز نیست.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: اقتصاد مقاومتی یک راهبرد دینی و روش نوین در اقتصاد است که بارها و از مدت ها پیش رهبری انقلاب بر روی آن تاکید داشتند.

وی بیان کرد: مصداق و ضرورت «مقاومت» به عنوان یک اصل اساسی و مورد تاکید مقام معظم رهبری در مولفه های دیگری همچون سیاست، فرهنگ و سایر مسایل کاربرد دارد.

ملک حسینی تحقق اقتصاد مقاومتی را در شرایط امروزی نیازمند مسوولان و مجریانی متعهد، آگاه و مجرب دانست و گفت: مدیران و متولیان امور اقتصادی باید راهکارها و آموزش های ضروری در این راستا را به نحو مطلوب فرا گیرند.

وی به ضعف برخی ساختارهای موجود در کشور از جمله مسال اجرایی و موضوع نظام تعاملی اشاره کرد و افزود: در سایه تعامل گاه نظام معامله گری نیز شکل می گیرد.

ملک حسینی تصریح کرد: در این راستا نیز اصالت خواسته ها جای اصالت حق را می گیرد و منجر به بروز بی عدالتی ها و تضضیع حقوق در جامعه می شود.

وی ابراز داشت: همین نظام تعاملی که در بسیاری مواقع به معامله گری نیز کشانده می شود تا حدود زیادی اقتدار مسوولان اجرایی در سطوح مختلف مدیریتی را خدشه دار کرده است.

ملک حسینی با بیان اینکه مصداق ها در این زمینه فراوانند، افزود: تحمیل این شیوه و نظام تعاملی موجب می شود تا استاندار و یا فرماندار که باید نماد اقتدار نظام باشد دیگر آن اقتدار و توان مدیریتی لازم برای اداره امور را نداشته باشند.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: در برخی استان ها نیز جلوه های دیگری از این نوع معامله گری ها همچون رویکردهای طایفه ای، قومی و بومی گرایی نمود بیشتری پیدا می کند.

وی اظهار کرد: مدیریت کردن و نفوذ اقتدار در چنین نظام هایی به مراتب سخت تر است.

نشست درشورای اداری و دیدار با فرمانداران و جمعی از بخشداران و دهیاران کهگیلویه وبویراحمد از سایر برنامه های یک روزه محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور به یاسوج است.

 

23503

کد N734764

وبگردی