آفتاب

کمک 200 میلیون دلاری سوییس به اوکراین

کمک 200 میلیون دلاری سوییس به اوکراین

شورای فدرال سوئیس تصمیم گرفت تا در بسته کمک چندجانبه برای اوکراین تحت شرایطی خاص مشارکت کند، براین اساس به بانک ملی سوئیس دستور داده شد تا درباره تامین اعتبار 200 میلیون دلاری جهت تضمین وام به اوکراین را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای فدرال سوئیس، کابینه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که به بانک ملی دستور داده شده تا اعتبار وام به اوکراین را تایید کند.

براساس بیانیه کابینه، دولت فدرال بازپرداخت و پرداخت بهره را تضمین می‌کند.

کابینه اعلام کرده است: این اعتبار بخشی از بسته کمک هماهنگ و وابسته به برنامه صندوق بین المللی پول است. این پول نمی‌تواند در بودجه نظامی اوکراینصرف شود.

اوکراین که درگیر یک بحران سیاسی سخت است در مرز ورشکستگی قرار گرفته است. بودجه‌ای که برای سال 2015 مقرر شده است شامل تورم 13.1 درصدی، افت 4.3 درصد تولید ناخالص داخلی و کسری بودجه 3.7 درصد در تولید ناخالص داخلی است. مسوولان کی‌یف قصد دارند تا اقتصاد کشور را با قرض‌هایی از کشورهای دیگر نجات دهند.

کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین‌المللی پول 12 فوریه اظهار کرده بود که اوکراین 17.5 میلیارد یورو از طرف این صندوق کمک دریافت خواهد کرد و همچنین کمک‌های دیگری از کشورهای متعددی در چارچوب برنامه جدید اصلاحات اقتصادی به کی‌یف خواهد شد.

انتهای پیام

کد N734749

وبگردی