آفتاب
معاون اجرایی رییس‌جمهور مطرح کرد

سفر کاروان تدبیر و امید به استان قم در هفته آتی

سفر کاروان تدبیر و امید به استان قم در هفته آتی

معاون اجرایی رییس جمهوری با اعلام اینکه هفته آینده سفر کاروان تدبیر و امید به استان قم انجام می شود، گفت: تقویت تعامل و ایجاد ارتباط قوی میان استانداری های سراسر کشور و سرمایه گذاران اقتصادی به روند توسعه سرعت می بخشد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اعلام اینکه هفته آینده سفر کاروان تدبیر و امید به استان قم انجام می شود، گفت: تقویت تعامل و ایجاد ارتباط قوی میان استانداری های سراسر کشور و سرمایه گذاران اقتصادی به روند توسعه سرعت می بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد شریعتمداری روز گذشته(چهارشنبه) در نشست مقدماتی توسعه و سرمایه‌گذاران استان قم با اعلام اینکه در اسفند ماه هیات دولت به شهر قم شهر خون و قیام سفر خواهد کرد، اظهارداشت: قم شهری است که خاطرات شیرین حضور حضرت امام(ره) و آغاز نهضت بزرگ انقلاب اسلامی در آن اتفاق افتاده است و پایمردی ها، ایثار و تلاش های مردم این شهر در جهت دفاع از اساس نهضت از پیش از انقلاب تاکنون بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اهمیت جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان قم، تصریح کرد: این جلسه برای تقویت تعامل و ایجاد ارتباط قوی میان استانداری قم و سرمایه گذاران کشور برگزار می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه روند تحریم ها و کاهش چشمگیر قیمت نفت در ماههای گذشته، گفت: در لایحه بودجه ۹۴ وابستگی به نفت به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است و به طور کلی می توان گفت امروز با توجه به ایجاد شرایط مطلوب در حوزه های اساسی کشور، امید و نشاط در میان مردم و فعالان اقتصادی به وجود آمده است.

شریعتمداری ادامه داد: در عرصه سیاست خارجی و موضوع هسته ای، تاکید مقام معظم رهبری بر تلاش هیات مذاکره کننده و حمایت ایشان از سخنان ریاست جمهوری از افتخارات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه با اقدامات دولت یازدهم روند پروژه ایران هراسی رو به افول رفته است، گفت: پروژه ایجاد تحریم های جدید و استفاده از تحریم ها به عنوان حربه‌ای برای به زانو درآوردن مقاومت ملت ایران نیز با شکست مواجه شده است.همچنین تنش در روابط کشورهای مختلف با جمهوری اسلامی ایران متوقف شده و روند رو به رشد همکاری های فنی و اقتصادی به خصوص با کشورهای همسایه به خوبی در حال انجام است.

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: در بخش خدمات بهداشتی و درمانی، کشور روند بسیار خوبی را در یکسال گذشته شاهد بوده است که تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیش از ۸ میلیون نفر از هموطنان، کاهش پرداختی بیماران در هزینه های بستری بیمارستانی از متوسط ۳۷ درصد به متوسط ۶ درصد، کاهش ارجاع بیماران به خرید از خارج بیمارستان به ۳.۲ درصد، کاهش۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، افزایش دسترسی به اقلام دارویی که در سال ۹۲ به بحران تبدیل شده بود، افزایش حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم با اختصاص اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و رشد ۸۶ درصدی در این زمینه، افزایش ۵ درصدی زایمان طبیعی و راه اندازی بیش از ۱۵ پایگاه هوایی اورژانس در کشور از جمله دستاوردهای این بخش می باشد.

ارتقاء رتبه ایران در شاخص‌های بین‌المللی کسب و کار

وی با تشریح دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی اظهارداشت: بیش از ۷ درصد صرفه جویی در هزینه های جاری کشور، کاهش طول زمان روند واردات از ۲۵ روز به کمتر از سه روز و کاهش این زمان در زمینه صادرات از ۷ روز به ۳ روز، ۳۰ رتبه ارتقاء شاخص بین المللی کسب و کار، رشد ۶.۵ درصدی صنعت و رشد ۱۰ درصدی معدن، رشد ۵.۴ در حوزه بازرگانی در شش ماه نخست سال جاری و تکمیل بیش از ۷ هزار واحد صنعتی نیمه کاره در کشور از جمله موفقیت ها در این حوزه است.

شریعتمداری همچنین در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه چهارشنبه و پنج شنبه هفته آینده سفر رییس‌جمهور و دولت تدبیر و امید به استان قم انجام می شود، گفت: امروز جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان قم به عنوان جلسه مقدماتی این سفر برای آغاز فعالیت های اقتصادی خارج از بودجه عمومی میان نهادهای دولتی و بخش سرمایه گذاری خصوصی برگزار شد تا آخرین وضعیت پتانسیل سرمایه‌گذاری استان قم برای تقویت همکاری های اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد به طوریکه در این جلسه بانک ها برای پذیرش طرح های توجیه دار استان قم اعلام آمادگی کردند.

وی از برگزاری جلسه دولت با بخش خصوصی در سفر استانی قم در روز چهارشنبه هفته آینده خبرداد و اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این جلسات شاهد افزایش مشارکت اقتصادی در قم باشیم.

انتهای پیام

کد N734650

وبگردی