آفتاب

انتقاد غیرمستقیم آمریکا از مواضع رژیم صهیونیستی درمذاکرات هسته اي

انتقاد غیرمستقیم آمریکا از مواضع رژیم صهیونیستی درمذاکرات هسته اي

کاخ سفید به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از اطلاعات نشت کرده از مذاکرات هسته ای با ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جان ارنست» سخنگوی کاخ سفید رژیم صهیونیستی را به منحرف کردن بحث های مطرح شده در مذاکرات هسته ای کشورهای 1+5 با ایران متهم کرد. وی طی کنفرانسی مطبوعاتی بدون اشاره مستقیم به رژیم صهیونیستی، سوء استفاده های سیاسی از مطالب نشست کرده از مذاکرات هسته ای را به باد انتقاد گرفت.

ارنست در عین حال از همکاری نزدیک واشنگتن و تل آویو به عنوان دو همپیمان خبر داد. از سوی دیگر «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تل آویو را متهم به انتخاب گزینشی از مطالب مطرح شده در مذاکرات کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تاکید کرد مواضعی که رژیم صهیونیستی می گیرد با اتکا به مطالبی است که از مذاکرات هسته ای با ایران گزینش شده است و بسط دادن این مطالب گزینشی به خود مذاکرات درست نیست.

رویترز نیز به نقل از سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا نگران نشت اطلاعات ناقص از مذاکرات هسته ای با ایران است. به گفته «جاش ارنست» این اطلاعات خارج از چارچوب فنی و با اهداف سیاسی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.  

روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «دیوید پردو» سناتور آمریکایی مدعی شد توافق هسته ای با ایران مانع دستیابی این کشور به سلاح اتمی نخواهد شد. به ادعای وی توافقی که در حال انجام با ایران است، توافق بدی است و تل آویو می داند در مورد چه چیزی سخن می گوید.

به نظر می رسد نتانیاهو با استناد به اطلاعاتی که از مسائل مطرح شده در مذاکرات هسته ای درز کرده، این ادعاها را مطرح می کند. 

کد N734559

وبگردی