آفتاب

طالبان از برگزاری گفت وگوهای صلح با آمریکا در قطر خبر داد

طالبان از برگزاری گفت وگوهای صلح با آمریکا در قطر خبر داد

چند عضو مطلع طالبان افغانستان روز پنج شنبه از برگزاری اولین دور مذاکرات صلح با مقامات آمریکایی در قطر خبر دادند.

یکی از اعضای این گروه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری رویترز در پیشاور با بیان اینکه اولین و دومین نشست مذاکرات امروز و فردا در قطر برگزار می شود: افزود: باید منتظر ماند و دید نتیجه چه خواهد شد، مذاکرات قبلی همه ناموفق بوده است. مقامات آمریکایی یا قطر در این مورد نظری ابراز نکرده اند.

افزون بر این خبرگزاری رویترز در گزارش دیگری از دو مبدا اسلام آباد و پیشاور نیز اعلام کرد: مقامات ارشد دیپلماتیک و نظامی پاکستان تایید کرده اند سرکرده گروه طالبان افغانستان از برگزاری مذاکرات صلح با آمریکا خبر داده است.

مذاکرات گذشته برای پایان دادن به جنگی که آمریکا از سال 2001 علیه طالبان آغاز کرد ؛ بی نتیجه بوده است.

همچنین یک فرماند ارشد ارتش پاکستان نیز گفت که 'راحیل شریف' رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان در سفری به افغانستان به 'اشرف غنی احمدزی' رییس جمهوری افغانستان خبر برگزاری این مذاکرات را داده است.

این مقام پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، افزود: آنها تمایل خود را برای برگزاری اولین نشست گفت وگوهای صلح و ادامه دیدارها در ماه مارس (اسفند/فروردین) ابراز کرده اند.

وی که رابطه نزدیکی با فرماندهان نظامی پاکستان دارد، افزود: نشانه های بسیار روشنی از برگزاری مذاکرات وجود دارد و ما این موضوع را به اطلاع افغان ها رسانده ایم.

براساس این گزارش ؛ حتی اگر مذاکرات برگزار شده و به نتیجه هم برسد، معلوم نیست گروه طالبان به دلیل اختلاف نظر فراوان در سطوح بالای رهبران آن چه میزان بر عمل به توافق های مذاکرات جدی باشد.

4949

کد N734456

وبگردی