آفتاب

آغاز نشست فرماندهان نظامی "ائتلاف ضد داعش" در ریاض

آغاز نشست فرماندهان نظامی "ائتلاف ضد داعش" در ریاض

فرماندهان نظامی ارشد کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در ریاض گردهم جمع شده‌اند تا در نشستی دو روزه "استراتژی‌های مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی" را مورد مناقشه و بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این دیدار با میزبانی وزارت دفاع عربستان برگزار شده است و 26 کشور از حاضران در نشست، در سطح روسای ستاد ارتش‌های خود در آن مشارکت کرده‌اند. ائتلاف ضد داعش که رهبری آن را آمریکا بر عهده دارد از بیش از 60 کشور تشکیل شده است.

وزارت دفاع عربستان در این خصوص اعلام کرد در این کنفرانس که دو روز به طول می‌انجامد، رخدادهای منطقه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده به تبادل‌نظر می‌پردازند تا به یک استراتژی واحد دست یابند که به نفع امنیت منطقه و جهان است.

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که روسای ستاد 26 کشور دوست و هیات‌های نظامی عالی رتبه از چندین کشور جهان وارد ریاض شده‌اند تا در این کنفرانس که ادامه چهار کنفرانس پیشین ائتلاف در اردن، فرانسه، آلمان و آمریکا است، شرکت کنند.

روزنامه الشرق‌الاوسط به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، این کنفرانس رسماً امروز (پنجشنبه) آغاز می‌شود، روز گذشته و پس از رسیدن هیات‌های شرکت کننده به ریاض، دیدارهایی میان تعدادی از روسای هیات‌های نظامی شرکت‌کننده برگزار شد.

این منبع خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در نشست امروز استراتژی نظامی برای تعقیب تروریست‌های داعش در عراق و سوریه و همچنین دیدگاه، چالش‌ها و چگونگی ادامه راه در مقابله با داعشی‌ها و تقویت عملیات نظامی علیه تروریسم مورد بررسی قرار گیرد.

این پنجمین نشست فرماندهان نظامی ائتلاف ضد داعش است و پس از آن برگزار می‌شود که منطقه در دوره اخیر شاهد رخدادهایی از جمله اعدام تعدادی از گروگان‌ها در سوریه و لیبی توسط داعش بوده و در مقابل نیز کشورهای ائتلاف دست به حملاتی علیه افراد مسلح داعش در مناطق مختلفی زده‌اند.

جان آلن، هماهنگ‌کننده ائتلاف ضد داعش نیز در هشتم ماه جاری میلادی اعلام کرد که حملات زمینی علیه داعش با راهبری نیروهای عراقی و با پشتیبانی کشورهای ائتلاف در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود. وی خاطرنشان کرد که نیروهای ائتلاف 12 تیپ عراقی را آموزش داده و آنها را مسلح کرده که این اقدام مقدمه‌ای برای حملات زمینی است.

انتهای پیام

کد N734442

وبگردی