آفتاب

درخواست کری از لاوروف برای پایبندی به آتش‌بس در شرق اوکراین

درخواست کری از لاوروف برای پایبندی به آتش‌بس در شرق اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی از همتای روس خود خواست جدایی‌طلبان را نسبت به توقف حملاتشان به شهر دبالتسفه متقاعد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود از مسکو خواست که حملات نیروهای روسیه و جدایی‌طلبان شرق اوکراین به مواضع ارتش اوکراینی در شهر دبالتسفه و دیگر موارد نقض آتش‌بس را متوقف کند.

جن ساکی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت که به رغم موارد مختلف نقض آتش‌بس این تفاهم همچنان در حال اجراست و شواهدی در مناطق مختلف مبنی بر این وجود دارد که شدت و تعداد حملات کاهش یافته است.

وی به خبرنگاران گفت: از نظر ما اجرای تفاهم برای آتش‌بس هنوز پابرجاست. ما همچنین گزارش‌هایی را از خروج بخش‌هایی از تسلیحات سنگین جدایی‌طلبان و نیروهای دولتی اوکراین در لوهانسک و دونتسک دریافت کرده‌ایم. با این حال وی هشدار داد که آمریکا نمی‌تواند بدون تایید ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا این گزارش‌ها را تایید کند.

جن ساکی گفت: درحال حاضر ما معتقدیم که باید زمان بیشتری برای جا افتادن اجرای قرارداد اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه واشنگتن هم‌اکنون بر روی چگونگی اجرای توافق آتش‌بس متمرکز شده است، گفت: به طور قطع مواردی از نقض وجود دارد اما ما فکر نمی‌کنیم که در حال حاضر گزینه جایگزینی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

کد N734265

وبگردی