آفتاب

ملاقات قائم مقام وزارت خارجه با وزیر انرژی قبرس

ملاقات قائم مقام وزارت خارجه با وزیر انرژی قبرس

دکتر یورگو لاکوتریپیس، وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس بعد از ظهر امروز با مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قائم مقام وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به روابط دو جانبه مثبت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قبرس خاطرنشان کرد: هر دو کشور، همسایگان خاورمیانه‌یی یکدیگر هستیم و دارای منافع مشترک در این منطقه هستیم.

در ادامه سرمدی ضمن تشریح روند مذاکرات هسته‌ای کشورهای 1+5 با جمهوری اسلامی اظهار کرد: مشکل جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با شفافیت و صداقت ورود کرده و عمل می‌کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه ضمن تقدیر از نقش مثبت قبرس در مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی در اتحادیه اروپایی، اقدامات تروریستی و افراطی گرایی را که در یک دهه اخیر به اوج خود رسیده است، غیرانسانی دانست.

دکتر یورگو لاکوتریپیس وزیر انرژی، بازرگانی، صنعت و گردشگری قبرس نیز در این دیدار اظهار کرد: اتحادیه اروپایی باید نوع دیدگاه و نظر خود را نسبت به ایران تغییر دهد و روابط را بر اساس منافع مشترک دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران ترسیم کند.

انتهای پیام

کد N733964

وبگردی