آفتاب
/سفر رییس قوه قضاییه به لرستان/

تاکید وزیر دادگستری بر برخورد قاطع با مخربان محیط زیست

تاکید وزیر دادگستری بر برخورد قاطع با مخربان محیط زیست

وزیر دادگستری گفت: نظام بانکی درگیر معوقات بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام سعی ما این است که نگذاریم تولید متوقف شود؛ مشکل نظام پولی ما در حوزه اقتصاد و توسعه بخش پولی و مالی است که بی‎انضباطی بر آن حاکم است.

وی افزود: نقدینگی‎ها در دست دولت نیست؛ حدود 26 هزار واحد پولی و بانکی در کشور وجود دارد که 7، 8 هزار تای آن‌ها حساب و کتاب‌شان روشن نیست و اختلال بزرگی می‌توانند در نظام پولی ایجاد و توسعه و اشتغال ما را دچار مشکل کنند. دولت می‎خواهد آن‌ها را ساماندهی کند؛ بنابراین برای کاری که دو سه دهه دچار بی‎انضباطی بوده نباید دولت را تحت فشار قرار داد. درست نیست دولتی که به دنبال اصلاح است پا به گردنش بگذاریم؛ باید در هدفی که دارد دولت را کمک کرد.

وی افزود: شرایط سختی است و باید همگی کمک کنیم. تمام جهت‎گیری، عزم و تلاش دولت برای سامان‎دهی نظام پولی است و اساس سلامت نظام را سلامت نظام پولی کشور می‎داند برای همین دغدغه جدی آن هم همین است.

وزیر دادگستری یادآور شد: نظام بانکی درگیر معوقات بسیار سنگین است. عادت کرده‎ایم هر روز به سر بانک می‌‎زنیم . از سرمایه ملی دفاع نمی‎کنیم. این‌ها باید به سامان برسند.

وی با اشاره به چالش‎های زیست محیطی اظهار کرد: یکی از جدی‎ترین و مبرم‎ترین موضوعات امروز حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بوده که به شدت به مخاطره افتاده است. در این زمینه بسیار دغدغه داریم؛ چراکه هر روز چالش جدید ایجاد می‎شود.

وی تصریح کرد: برای احیای جنگل‎های بلوط سرمایه‎گذاری شده است همچنین در رابطه با آب‎های زیرزمینی بدون گذشت، ساده‎انگاری و دل‎رحمی با آن برخورد می‎کنیم. امروز یک متر کف‎شکنی چاه‎ها در کشور جنایت است.

انتهای پیام

کد N733949

وبگردی