آفتاب

عضو جبهه پایداری: تابع اصول‌گرایی اصلاح‌طلبانه هستیم/ برخی می خواهند باکلمه اصلاح ریشه اصول را بزنند

عضو جبهه پایداری: تابع اصول‌گرایی اصلاح‌طلبانه هستیم/ برخی می خواهند باکلمه اصلاح ریشه اصول را بزنند

ایرنا نوشت:

عضو جبهه پایداری گفت: ما تابع اصولگرایی اصلاح طلبانه هستیم، اصولگرایی اصلاح طلبانه به معنای پایبندی به اصول و اصلاح در روشها و اهداف میانی است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش روز چهارشنبه در مراسم پایانی نوزدهمین همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد اظهارداشت: ادامه انقلاب باید محقق شود و مرحله بعدی انقلاب تشکیل دولت اسلامی به معنای حقیقی کلمه و سپس جامعه و کشور اسلامی است.

وی تاکید کرد: وحدت اصولگرایان نیز باید برای تحقق همین امر شکل گیرد.

این فعال سیاسی گفت: از ابتدای انقلاب دو جریان فکری در انقلاب وجود داشته، یکی جریان انقلابی ودیگری جریان اعتدالی که خود را طرفدار میانه روی معرفی می کند و ویژگی اصلی اش این است که دشمنی با آمریکا را ریشه ای ندانسته بلکه آن را سوءتفاهم می داند.

وی افزود: ما با اصلاح طلبی مخالف نیستیم بلکه با آنهایی مخالفیم که می خواهند با کلمه اصلاح ریشه اصول را بزنند و اکنون برخی به خارج رفته اند و برخی نیز تابلو و چهره عوض کرده و خود را اعتدالی معرفی می کنند.

روانبخش افزود: انقلاب اسلامی ایران بر اساس ولایت فقیه شکل گرفته لذا قوای سه گانه آن مشروعیتشان را از ولایت می گیرند و این اعتقاد اصولی ما است البته در اهداف میانی شاید نیاز به اصلاح باشد.

حجت الاسلام قاسم روانبخش دبیر سیاسی نشریه «پرتو سخن» و عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ریاست آیت الله محمدتقی مصباح یزدی است.

«جبهه پایداری انقلاب اسلامی» تشکلی سیاسی با رهیافتی غیرحزبی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با عضویت جمعی از اصولگرایان و برخی اعضای پیشین دولتهای نهم و دهم آغاز کرد.

جبهه پایداری هدف از فعالیت خود را «انسجام نیروهای اصیل و ولایی به منظور پیشگیری از سرخوردگی و خروج از بلاتکلیفی نیروهای اصیل انقلاب» و اعضا آن را افرادی معرفی کرده است که 'ضمن پایبندی کامل به شاخصهای مکتب امام(ره)، ضمن عدم همراهی و یا سکوت در قبال فتنه 88، با جریان انحرافی نیز کوچکترین همراهی و موافقت نداشته باشند.'

همچنین «جامعه اسلامی دانشجویان» نخستین تشکل بزرگ کشوری بود که حمایت خود را از گفتمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی اعلام کرد و و به آن پیوست.

نوزدهمین همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور با شعار «بیداری دانشجویی و تمدنسازی نوین اسلامی» طی روزهای 24 تا 29 بهمن ماه 1393 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این همایش شش روزه چهره های مطرح و سرشناس از جریان اصولگرا به بیان نظر و ایراد سخن درباره مسائل روز ایران و جهان پرداختند.

 

23503

کد N733922

وبگردی