آفتاب
آیت الله ملک حسینی:

فضیلتهای جامعه عشایری نیازهای امروز جامعه است

فضیلتهای جامعه عشایری نیازهای امروز جامعه است

یاسوج – نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: فضیلتهای جامعه عشایری نیازهای امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از دانش آموزان، معلمان و مدیران عشایری استان افزود: عشایر با ویژگی هایی همچون صداقت، صراحت، شجاعت، صبر و مقاومت،غیرت و عفت و امید شناخته می شود و این فضیلتهایی است که در اسلام به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه بهترین فضیلت ها و ویژگی های انسانی و الهی در همین زندگی عشایری نهفته است، تصریح کرد: امروزه بسیاری از این فضیلت ها در جنگ نرم مورد هجوم قرار گرفته است.

آیت الله ملک حسینی افزود: امروز در فیلمهای غربی شکستن عفت و غیرت جامعه  آموزش داده می شود و تلاش می کنند یاس و ناامیدی را بر جامعه مسلمین مستولی کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به ویژگی شجاعت عشایر اشاره کرد و گفت: انسان شجاع انسانی است که قدرت بر قدرت دارد زیرا قدرت محض آفتی برای بشریت است.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: قدرت اگر مهار شود و علیه زشتی ها و پلیدی ها از آن استفاده شود، این شجاعت است.

وی تصریح کرد: باید با درایت و بصیرت معلمان و مدیران آموزش و پرورش، ویژگی های جامعه عشایری که ضرورت های جامعه است، احیا و ترویج شود زیرا دشمن تمام این ویژگی ها را هدف قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان هچنین بر پرهیز از سیاست بازی در عرصه تعلیم و تعلم تاکید کرد و گفت: اگر سیاست بازی عاملی برای نالایق گزینی شود، فردا امید از این دانش آموزان گرفته می شود.

وی با تقدیر از مدیر آموزش و پرورش عشایر و تمامی معلمان عشایری استان بر رفع مشکلات مدارس عشایری تاکید کرد و همچنین از مدیران استانی که با کمک های خود در جهت رفع مشکلات مدارس عشایری گام بر داشته اند تقدیر کرد.

کد N733906

وبگردی