آفتاب

وزیر امنیت داخلی آمریکا: تهدید تروریسم جهانی، غیر متمرکزتر و پیچیده‌تر شده است

وزیر امنیت داخلی آمریکا: تهدید تروریسم جهانی، غیر متمرکزتر و پیچیده‌تر شده است

وزیر امنیت داخلی آمریکا هشدار داد: واشنگتن وارد مرحله جدیدی از تهدیدات تروریستی به دلیل تقویت تروریست‌های داعش در خاورمیانه و گسترش پیام این تروریست‌ها در فضای اینترنت با شیوه‌های پیچیده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جه جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه‌ای جامع با پایگاه خبری یاهو گلوبال نیوز اظهار کرد: امروز تهدید تروریسم جهانی، غیرمتمرکزتر پیچیده‌تر و پراکنده‌تر شده است.

جانسون در ادامه تاکید کرد: اکنون ما می‌بینیم گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده در شبه جزیره عرب به شیوه‌ای ماهرانه و موثر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره ویدئوی اخیر سربریدن 21 مسیحی قبطی توسط تروریست‌های داعش در لیبی گفت: من هر کدام از این ویدئوها را تماشا کردم، وحشتناک هستند. این ویدئوها تصویرپردازی شده و وحشتناک هستند.

جانسون در حالی این مصاحبه را انجام داد که به همراه چندین تن از رهبران آمریکا در کشورهای خارجی در نشستی سه روزه در کاخ سفید درباره مقابله با خشونت‌های افراط گران شرکت کرده است. از جمله مسائل اصلی این نشست بررسی نحوه مقابله با کشیده شدن به افراط گرایی در داخل و خارج آمریکا است.

جانسون گفت: تلاش‌های داخلی ما برای مقابله با افراط‌گرایی به همان اندازه تلاش‌های بین‌المللی برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: ما باید درباره افراد مستقلی که ممکن است با الهام از داعش قصد ارتکاب خشونت دسته جمعی داشته باشند هوشیاربوده و آگاه عمل کنیم. ما چنین مساله‌ای را در دیگر کشورها در مدت اخیر دیده‌ایم و باید مراقب افتادن یک چنین اتفاقی در کشورمان باشیم.

با این حال جانسون گفت که این امکان پذیر نیست با اطمینان بدانیم چه تعداد آمریکایی به داعش پیوسته و یا برای پیوستن به این گروه تلاش کرده‌اند.

وی همچنین با دادن این برآورد که حدود 100 آمریکایی ممکن است به داعش پیوسته باشند گفت: دولت آمریکا باید مفهومی متقابل را علیه این مفهوم که داعش نماینده مذهب اسلام است در آمریکا پشتیبانی و مطرح کند.

انتهای پیام

کد N733895

وبگردی