آفتاب
رجایی به ایسنا خبر داد

لایحه هوای پاک آماده ارایه یه صحن مجلس

لایحه هوای پاک آماده ارایه یه صحن مجلس

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بررسی‌ پدیده ریزگردها در این کمیسیون، از نهایی شدن لایحه هوای پاک در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: این لایحه آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

عباس رجائی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وجود ریزگردها در اهواز و استان خوزستان گفت: در حال حاضر در این زمینه بررسی لایحه هوای پاک در کمیسیون به اتمام رسیده و آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در همه موارد مربوط به آلودگی ها از جمله ریزگردها احکامی در این قانون مورد توجه قرارگرفته که آن را به عنوان قانونی بسیار مهم،‌ راهبردی و سخت گیرانه در حوزه محیط زیست و آلودگی ها تنظیم کرده‌ایم.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به راهکارهای پیش بینی شده در این قانون اظهار کرد: یکی از راهکارها مربوط به کنوانسیون های منطقه‌ای و مشارکت های منطقه‌ای است که دولت باید آن را در ارتباط با همسایگان خود مورد پیگیری قرار دهد.

رجایی همچنین گفت: تثبیت خاک در مناطق بیابانی،‌ جنگل کاری‌ها و درختکاری‌ها از دیگر مواردی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته و چه سازمان جنگل ها و مراتع و یا وزارت نفت و سایر دستگاه ها می بایست در مباحث توسعه و کنترل پدیده ریزگردها اقدامات لازم را به عمل آورند.

رجایی با تاکید بر اینکه باید منشا شکل گیری ریزگردها مشخص شود گفت: یکی از این عوامل تالاب ها و دریاچه های داخلی هستند که بر این اساس تصمیم گیری‌ها اتخاذ شده و حق آبه تالاب ها نیز در این برنامه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه لایحه مذکور از ادغام 3 طرح تدوین شده است گفت: کمیسیون کشاورزی آماده است تا با اولویت آن را به جلسه علنی ارائه دهد، اما امیدواریم پس از تصویب بودجه این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N733668

وبگردی