آفتاب

البشیر: اتهامات تروریستی علیه سودان بخشی از جنگ غرب علیه اسلام است

البشیر: اتهامات تروریستی علیه سودان بخشی از جنگ غرب علیه اسلام است

رئیس‌جمهوری سودان با رد اتهام حمایت از تروریسم، این اتهام را بخشی از جنگ غرب علیه اسلام دانست و بر ادامه تلاش‌های این کشور برای بیرون راندن "تروریست‌ها" تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المحیط، عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان در گفت‌وگو با شورای علمای سودان که یک هیات مذهبی نیمه‌دولتی است، گفت: جنگ علیه سودان بخشی از جنگ علیه اسلام است و حمایت و تقویت آشوب‌ها با هدف تغییر نوع حکومت در سودان، بخشی از این جنگ است.

البشیر عاملان و برنامه‌ریزان غربی این جنگ را به تلاش برای سرنگونی حکومت اسلامی و برپایی حکومتی غیرمذهبی متهم کرد که هدف نهایی آنها نابودی اسلام است.

رئیس‌جمهوری سودان ادامه داد: تمام تلاش‌ها برای ضربه زدن به سودان تنها قدرت و اراده ما را در این مسیر تقویت می‌کند.

البشیر مجددا تاکید کرد که دولت وی پایبند به شریعت اسلام است و این شریعت را در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مبنای کار خود قرار داده است و نمایندگان منتخب در وهله اول مسوول تدوین قانون اساسی کشور براساس اسلام هستند.

البشیر قول داد تدوین قانون اسلامی سودان بر روند مذاکرات جامع میان بخش‌های مختلف جامعه پیشی گیرد و در نهایت یک سند قانونی که همه مردم سودان را راضی کند و نمونه‌ای از کشور اسلامی باشد، تدوین شود.

البشیر در ادامه با محکوم کردن اقداماتی که کشورهای غربی برای ضربه زدن به این کشور در پیش گرفته‌اند، گفت: کشورهای غربی از قدرت و اراده سودان اطمینان یافته‌اند و تمامی تلاش‌های سیاسی و اقتصادی آنان به ویژه در سایه آغاز بحران و فروپاشی کشورهای همسایه، شکست خورده است. شورش در منطقه کوه‌های النوبه و استان نیل آبی و پیش از آن در سودان جنوبی نتیجه قطعی و مورد نظر آنان و ادامه سیاست ایجاد مناطق بسته است که استعمارگران در پیش گرفته‌اند.

این مقام دولت سودان دلیل مخالفت دولت خود با برپایی اردوگاه‌های پناهندگان در این کشور را آن دانست که هدف واقعی از برپایی این اردوگاه‌ها ورود سازمان‌های غربی برای اجرای برنامه‌های خود است و این مخالفت با هدف ممانعت از اجرای این برنامه‌های ضداسلام و مسلمانان است.

وی با تاکید دوباره بر آمادگی سودان برای مشارکت در از بین بردن اختلاف‌ها و ایجاد آرامش در همه کشورهای منطقه گفت: سودان به عنوان امن‌ترین کشور منطقه به پناهگاهی امن برای پناهندگان دیگر کشورها تبدیل شده است.

با ادامه تحریم‌ها، بسیار سخت علیه سودان که از حدود 20 سال پیش آغاز شده‌، دنالد بوت، فرستاده باراک اوباما به سودان اعلام کرد تحریم گوشی‌های همراه و سیستم‌های رایانه‌ای و دیگر سیستم‌های ارتباطی و برنامه‌ها برداشته شد.

انتهای پیام

کد N733543

وبگردی