آفتاب
رئیس سازمان زندان‌ها:

تا در جامعه امنیت نداشته باشیم، عدالت قابل اجرا نخواهد بود

تا در جامعه امنیت نداشته باشیم، عدالت قابل اجرا نخواهد بود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه تامین امنیت زمینه اجرای عدالت را فراهم می کند، گفت: تا در جامعه امنیت نداشته باشیم عدالت نیز قابل اجرا نخواهد بود و وقتی در یک جامعه عدالت اجرا نشود تمامی محورهای مختلف آن جامعه تحت‌الشعاع این بحث منفی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر جهانگیر در مراسم بزرگداشت یاران عرصه اصلاح و تربیت گفت: بزرگداشت پیشکسوتان کمک خواهد کرد تا نسل جدید با قوت و قدرت و با انگیزه بیشتر در این عرصه بزرگ گام بردارد؛ چرا که تجربه گرانقدر شما که حاصل سال‌ها مجاهدت در راه اصلاح و تربیت افراد به خطا رفته است سرمایه بزرگی برای نسل امروز است و ما باید با استفاده بهینه از آن بتوانیم با خدمت صحیح و توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی دین خودمان را به مردم عزیز ادا کنیم.

وی سازمان زندان‌ها را یک سازمان چندمنظوره با اهداف بلند توصیف کرد و افزود: مهمترین فعالیت سازمان زندان ها ایجاد زمینه امنیت سازی برای مردم است. تامین امنیت زمینه اجرای عدالت را فراهم می کند و تا در جامعه امنیت نداشته باشیم عدالت نیز قابل اجرا نخواهد بود و وقتی در یک جامعه عدالت اجرا نشود تمامی محورهای مختلف آن جامعه تحت الشعاع این بحث منفی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: شما پیشکسوتان می‌توانید به عنوان اتاق فکر سازمان زندان‌ها با طرح‌ها، ایده‌ها و تجربیات خود در توسعه اشتغال در زندان‌ها کمک کنید؛ چرا که بیکاری در زندان‌ها به عنوان یک معضل بزرگ علاوه بر توسعه زمینه‌های بزهکاری، باعث فرسودگی روحی زندانی می شود. هر چند کارهای بسیاری در حوزه اشتغال صورت گرفته است، اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله بسیاری داریم.

مشاور رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: حتما باید از پیشکسوتان و طرح‌های آنها استفاده کنیم و علاوه بر تقویت انجمن‌های حمایت برای توسعه حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده زندانیان با استفاده از برنامه‌هایی که از طریق همفکری با شما به دست می‌آید از سویی به کاهش جمعیت کیفری کمک کنیم و از سوی دیگر به تقویت بحث آموزش، اشتغال، تحصیل و سواد آموزی در زندان بپردازیم تا به سمت آن افقی که مد نظر مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) که فرموند "زندان‌ها باید به دانشگاه تبدیل بشود " است حرکت کنیم.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور روسای سابق سازمان زندان‌ها و جمعی از مدیران و کارکنان شاغل و بازنشسته تحت عنوان "نشست صمیمی یاران اصلاح و تربیت " برگزار شد.

انتهای پیام

کد N733411

وبگردی