آفتاب

درخواست نتانیاهو از 1+5: تهران را از داشتن حتی یک سانتریفیوژ منع کنید

درخواست نتانیاهو از 1+5: تهران را از داشتن حتی یک سانتریفیوژ منع کنید

درحالیکه زرادخانه های اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان به شمار می رود؛ وزیر جنگ این رژیم طی درخواستی عجیب از کشورهای 1+5 خواست تا تهران را از داشتن حتی یک سانتریفیوژ منع کنند.

به گزارش ايرنا، درحالیکه زرادخانه های اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان به شمار می رود؛ وزیر جنگ این رژیم طی درخواستی عجیب از کشورهای 1+5 خواست تا تهران را از داشتن حتی یک سانتریفیوژ منع کنند.

'موشه یعلون' وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از مذاکرات غربی ها ( 1+5 ) با ایران درخصوص موضوع هسته ای انتقاد کرد و گفت : غربی ها بجای اینکه در باره تعداد سانتریفیوژها با ایران بحث کنند، باید تهران را از داشتن حتی یک سانتریفیوژ منع کنند.

روزنامه لبنانی 'الاخبار' نیز روز چهارشنبه به نقل از 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت : نتانیاهو در سخنرانی آتی خود در کنگره آمریکا بار دیگر قصد دارد، این ادعا را که ایران در مدتی کوتاه به نخستین بمب اتم خود دست می یابد، تکرار کند و بگوید، اگر اکنون اقدام کنیم، بهتر از این است که پس از امضای توافق شکایت کنیم.

به نوشته این روزنامه نتانیاهو همچنان اصرار دارد تا بگوید که ایران برای اسراییل خطرناک است.

تلاش نتانیاهو برای سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره در حالی صورت می گیرد که شماری از قانون گذاران آمریکایی تهدید کرده اند که در اعتراض به سفر آینده بنیامین نتانیاهو به آمریکا در مراسم سخنرانی او درباره ایران در کنگره شرکت نخواهند کرد.

نتانیاهو همچنین با ابراز نگرانی درباره احتمال توافق ایران و غرب در موضوع هسته ای گفت: ' یک توافق بسیار بد میان ایران و 'گروه 1+5 ' در خصوص برنامه هسته ای، در حال نهایی شدن است و نباید اجازه دهیم این توافق صورت گیرد.'

 

45231

 

کد N733239

وبگردی