آفتاب

نظر سردار مومنی درباره اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه برای رانندگان

نظر سردار مومنی درباره اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه برای رانندگان

رییس پلیس راهور ناجا درباره اجباری شدن آموزش کمک‌های اولیه به رانندگان جهت اخذ گواهینامه، گفت: اگر کارشناسان تشخیص دهند که این کار باید انجام شود، ما پیگیری می‌کنیم ولی در بسیاری از شرایط دخالت مردم باعث بیشتر صدمات به مجروحان می‌شود .

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی در چهارمین کنگره ایمنی راه‌ها، با اشاره به کاهش سرعت در جاده‌های کشور به ٨١ کیلومتر همچنین گفت: در سال جاری 4000 کیلومتر از راههای کشور زیر پوشش سیستم نظارت الکترونیکی قرار گرفته و براساس توافق قرار است 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش دوربین قرار بگیرند.

وی با اعلام کاهش شمار قربانیان سرصحنه تصادفات در کشور، از مرگ 4398 عابر پیاده در تصادفات 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشترین عابران کشته شده در نوار شمالی کشور و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و آذربایجان غربی است البته از سال آینده برنامه ویژه ای برای کاهش تلفات عابر پیاده در این استان ها اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه در 10 ماهه سال گذشته 15 هزار و 534 نفر بر اثر تصادفات کشته شدند، تاکید کرد: خوشبختانه این آمار در 10 ماهه امسال علیرغم اضافه شدن یک میلیون خودروی جدید به ناوگان حمل و نقل کشور و ورود بیش از یک میلیون راننده جدید، به 14 هزار و 521 کشته کاهش یافته است .

به گفته رییس پلیس راهور ناجا ، امسال در 20 استان شاهد کاهش تلفات و در 10 استان شاهد افزایش تلفات سوانح رانندگی بودیم.

سردار مومنی بااشاره به تردد 18 میلیون خودرو در کشور اظهار کرد: اما میزان قربانیان رانندگی در سال گذشته 18 هزار نفر در کشور بود در حالی که اگر آهنگ تلفات رانندگی سال 84 ادامه پیدا می کرد امسال شمار قربانیان به 65 هزار نفر می رسید.

مومنی در پایان از هدفگذاری پلیس برای کاهش تعداد تلفات به 14 هزار در سال 95 خبر داد .

انتهای پیام

کد N733212

وبگردی