آفتاب

وزارت خارجه آمریکا: فقط با کشتن اعضای داعش نمی‌توان پیروز جنگ شد

وزارت خارجه آمریکا: فقط با کشتن اعضای داعش نمی‌توان پیروز جنگ شد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده و متحدانش نمی‌توانند تنها با کشتن شبه‌نظامیان، گروه داعش را شکست دهند بلکه آنها باید دلایلی از جمله بیکاری را که مردم را به سمت این گروه‌ها سوق می‌دهد، هدف بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی (MSNBC) با بیان اینکه حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش همچنان ادامه خواهد یافت، گفت که حملات تنها کافی نیست.

وی افزود: ما تعداد زیادی از شبه‌نظامیان داعش را کشته‌ایم و به کشتن آنها ادامه می‌دهیم. همین کار را مصری‌ها و نیز اردنی‌ها انجام می‌دهند. اما ما نمی‌توانیم این جنگ را با کشتن آنها پیروز شویم. ما با کشتن آنها مسیر خودمان را نابود می‌کنیم. لازم است تا راه‌حل‌های میان‌مدت و طولانی‌مدتی را برای یافتن دلایل ریشه‌ای که باعث جذب مردم به چنین گروه‌هایی می‌شوند، بیابیم. حال ممکن است علت آن نبود شغل کافی و یا موارد دیگر باشد.

در این زمان کریس ماتئو، مجری برنامه «گوی سخت» ام‌اس‌ان‌بی‌سی سخنان هارف را قطع کرد و گفت که کشورهای جهان هرگز قادر نخواهند بود که فقر را برای همیشه ریشه‌کن کنند و چنین استراتژی‌ای هرگز کارآمد نخواهد بود.

سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از انتار ویدیوی سر بریدن 21 مسیحی مصری به دست داعش در لیبی مطرح شد. پس از آن کریس ماتئو به ماری هارف گفت که این اقدام با هدف تحقیر کردن غرب صورت گرفته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ گفت: ما می‌توانیم با کشورهای سراسر جهان برای ارتقای وضعیت حکومتداری آنها همکاری کنیم. ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم که اقتصادشان را شکوفا کنند و از این طریق فرصت‌های شغلی برای مردمشان ایجاد کنند. با این حال این راه ساده نخواهد بود.

این مقام آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از اعدام 21 مسیحی قبطی در لیبی گام بعدی چه خواهد بود،‌ گفت: گمان می‌کنم این نشان می‌دهد که این تنها یک نبرد در عراق و سوریه نیست و نبردی نیست که تنها مربوط به رها کردن بمب بر سر تروریست‌ها باشد. در جایی همانند لیبی، حقیقت این است که هیچ حکومتداری و هیچ فرصتی برای جوانان وجود ندارد و همین باعث رشد داعش می‌شود و در پی آن ما شاهد چنین وضعیت وحشتناکی می‌شویم.

انتهای پیام

کد N733146

وبگردی