آفتاب

سفر فرمانده ناتو به نیوزیلند جهت همکاری با این کشور در ائتلاف ضدداعش

سفر فرمانده ناتو به نیوزیلند جهت همکاری با این کشور در ائتلاف ضدداعش

همزمان با بررسی شرایط پیوستن به ائتلاف ضدداعش در دولت نیوزیلند، یکی از فرماندهان ارشد ناتو به این کشور سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "کوین شورت"، معاون فرماندهی نیروهای دفاعی نیوزیلند در این باره اظهار کرد، ژنرال "کنود بارتلز"، رئیس کمیته نظامی ناتو وارد این کشور شده و 21 فوریه نیوزیلند را ترک می‌کند.

شورت طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروی دفاعی نیوزیلند روابط خوبی با ناتو دارند و من منتظر گفت‌وگو با ژنرال بارتلز درباره مسائل مختلف از جمله منافع مشترک هستم.

شورت و "هلن کیلتر"، دبیر و مدیر اجرایی وزارت دفاع نیوزیلند روز پنجشنبه با بارتلز دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد. بارتلز همچنین از تاسیسات نظامی این کشور در اوکلند بازدید می‌کند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که فرمانده نیروهای دفاع نیوزیلند در حال حاضر به منظور دیدار با فرماندهان نیروهای ارتش ائتلاف ضدداعش در عربستان به سر می‌برد. این دیدار یکی از سلسله نشست‌هایی است که در آن درباره شرایط گروه تروریستی داعش گفت‌وگو و تبادل نظر می‌شود.

همزمان وزیر دفاع نیوزیلند امروز طی نشستی با همتای استرالیایی خود درباره اجرای مجموعه‌ای از مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مبارزه با داعش گفت‌وگو خواهند داشت.

این در حالی است که ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق هفته گذشته طی سفرش به اوکلند و دیدار با وزیر خارجه و نخست‌وزیر این کشور خواستار همکاری نظامی نیوزیلند در مبارزه علیه داعش شد.

در پاسخ به این درخواست وزیر خارجه نیوزیلند اعلام کرده بود که این کشور درباره احتمال ارسال مربیان نظامی به عراق با استرالیا مشورت خواهد کرد.

در همین حال در روز دهم فوریه دولت نیوزیلند اعلام کرد، نیروهای این کشور برای استقرار در عراق در حال آموزش هستند.

با این حال مقامات نیوزیلندی مکررا تاکید می‌کنند، این کشور به هیچ‌وجه برای دخالت در جنگ به عراق نیرو نخواهد فرستاد و تنها برای اعزام مربیان شرایط را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N733037

وبگردی