آفتاب

کانادا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اعمال کرد

کانادا تحریم‌های بیشتر علیه روسیه اعمال کرد

همزمان با زیر سوال بردن آتش‌بس مینسک از سوی شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین، کانادا تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو و شرکت‌های متعلق به آن از جمله شرکت نفتی روزنفت تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو ماه پس از اعمال تحریم علیه منافع روسیه در امور مربوط به نفت و گاز، کانادا اکنون یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تجاری روسی را مورد هدف قرار داد.

این تحریم‌های جدید اقتصادی و مسافرتی بر 37 تن از مقامات روسی و اوکراینی و همچنین علیه 17 واحد روسی و اوکراینی از جمله روزنفت اعمال خواهد شد.

استیون هارپر، نخست‌وزیر کانادا در این باره اعلام کرد: دولت‌ها به تعهد خود مبنی بر ایستادگی در کنار اوکراین در مقابل تجاوز نظامی کنونی دولت پوتین پایبند است.

وی ادامه داد: مواضع کانادا روشن است، ما استقلال و تمامیت ارضی اوکراین را به رسمیت می‌شناسیم و هرگز اشغال غیرقانونی روسیه در بخش‌هایی از این کشور را به رسمیت نخواهیم شناخت.

این اقدام دولت کانادا با هماهنگی اتحادیه اروپا و آمریکا صورت گرفته است.

بیش از این نیز کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا با تکیه بر اتهاماتی از جمله حمایت نظامی روسیه از جدایی‌طلبان شرق اوکراین تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کرده بودند. با این حال روسیه مکرراً این اتهامات را تکذیب و اعلام می‌کند، مبارزان روسی که در اوکراین دیده می‌شوند به عنوان نیروهای داوطلب به این کشور رفته‌اند.

در این میان هارپر با اشاره به تحریم‌های جدید علیه روسیه ادعا کرد: این مجموعه تحریم‌ها فشاری واقعی بر اقتصاد رژیم پوتین و همکارانش وارد خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N733036

وبگردی