آفتاب

انتقاد آملی‌لاریجانی به استفاده ابزاری غربی‌ها از حقوق بشر

انتقاد آملی‌لاریجانی به استفاده ابزاری غربی‌ها از حقوق بشر

رییس قوه قضاییه ضمن انتقاد از غربی‌ها به دلیل استفاده ابزاری آنها از موضوع حقوق بشر تاکید کرد که جمهوری اسلامی هم از لحاظ نظری و هم از لحاظ اجرایی حرف‌های زیادی درباره حقوق بشر دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های لرستان با طرح این سوال که کشورهای غربی که در بحث حقوق بشر سر و صدا می‌کنند در مقام عمل چه می‌کنند؟ گفت: آمریکا بدترین جنایات را در جنگ‌های ویتنام انجام داده است و دیدید که چه بلایی بر سر ملت‌ها آوردند. در فلسطین اشغالی چه بر سر غزه آوردند؟ در عراق با بهانه‌های واهی وجود سلاح‌های کشتار جمعی به آنجا لشکرکشی کردند و در آخر هم هیچ خبری از این موضوعات نبود. در افغانستان هم به بهانه القاعده به آنجا رفتند و از آن روز القاعده هر روز قدرتمندتر شد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه داعشی‌ها را آنها خلق کردند و حالا می‌گویند یک اجماع جهانی برای مبارزه با آن ایجاد کرده‌اند، افزود: در بحرین، آمریکا و انگلیس پایگاه دارند و مردم آنجا می‌گویند فقط حق رای می‌خواهیم، اما قبول نمی‌کنند. آمریکایی‌ها درباره این کشور که کنار ایران است هیچ حرفی نمی‌زنند اما در رابطه با کشور ما که تقریبا هر دو سال یک بار انتخابات دارد می‌گویند ما ضد حقوق بشر هستیم.

آملی لاریجانی ادامه داد: آن خانم وزارت خارجه برای خودش فرمایشات می‌کند و علیه قوه قضاییه و نظام جمهوری اسلامی به عنوان سخنگوی وزارت خارجه حرف‌های نامربوط می‌زند و می‌خواهد قانون اساسی را برای ما معنا کند و لکن در کنار جمهوری اسلامی کشوری اینگونه وجود دارد که مردمش فقط حق رای می‌خواهند اما از آن حرفی نمی‌زنند.

رییس قوه قضاییه گفت: در عربستان خانم‌ها نه تنها حق رای ندارند بلکه حق رانندگی هم ندارند اما در عین حال تمام حمایت‌ها از این کشور می‌شود. وقتی ملک آنجا فوت می‌کند آقای اوباما برای ابراز همدردی به آنجا تشریف می‌برد و می‌گویند اینها دوستان راهبردی ما هستند. ما می‌دانیم دوستان راهبردی شما هستند.

وی ادامه داد: این ابزاری‌ترین نحوه استفاده از حقوق بشر است و متاسفانه این حرف‌ها با یک اختاپوس رسانه‌ای در دنیا پمپاژ می‌شود و اذهان را آلوده می‌کند.

رییس قوه قضاییه گفت: من فکر می‌کنم جمهوری اسلامی در بحث حقوق بشر حرف‌های زیادی هم از لحاظ مبانی نظری و هم از لحاظ اجرایی برای گفتن دارد. آمریکایی‌ها قبل از انقلاب آن حمایت‌های عجیب را از فرعون این کشور داشتند و بعد هم در فاصله انقلاب ژنرال خود را فرستادند تا کودتا کنند. آن وقت می‌گویند به فکر حقوق بشر هستند.

ادامه دارد ...

کد N732892

وبگردی