آفتاب

پوتین در مجارستان: نسبت به آتش‌بس اوکراین خوشبین هستم

پوتین در مجارستان: نسبت به آتش‌بس اوکراین خوشبین هستم

رئیس‌جمهوری روسیه همزمان با افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو و شکل گرفتن یک آتش‌بس متزلزل در اوکراین به مجارستان سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به مجارستان به دنبال امضای توافق جدید مینسک با حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین و پوتین و تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو که از روز دوشنبه اعمال شد، صورت گرفت.

اتحادیه اروپا تاکنون چند سری تحریم علیه مسکو اعمال کرده که اولین سری آن به سال گذشته میلادی باز می‌گردد.

پوتین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در بوداپست درباره آتش‌بس اوکراین گفت: با سپاس از توافقنامه مینسک، احتمال دستیابی به یک راه‌حل وجود دارد و من نسبت به حفظ این آتش‌بس خوش‌بین هستم.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز ضمن تاکید بر پایان درگیری‌های شرق اوکراین گفت: مجارستان با اوکراین هم‌مرز است و 200 هزار مجارستانی در این منطقه مرزی زندگی می‌کنند و کشورم به روند صلح متعهد است و این آتش‌بس شروع خوبی برای پایان درگیری‌ها محسوب می‌شود.

در همین حال اوربان دیدگاهش را مبنی بر اینکه تحریم‌های علیه روسیه به نفع هیچ کس نیست، تکرار کرد.

وی افزود: بلکه به نفع تمامی اروپا است که روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا را به روشی منطقی حل کند. کنار گذاشتن روسیه از اتحادیه اروپا راه منطقی نیست.

اوربان ادامه داد: مجارستان به این تحریم‌ها احترام می‌گذارد، اما این اقدامات آسیب‌رسان هستند و همکاری اقتصادی چیزی است که ضروری محسوب می‌شود. صلح به معنای عدم درگیری نیست بلکه به معنای مدیریت تفاوت‌ها و اختلافات است.

اوربان و پوتین در این دیدار بر نیازهای انرژی مجارستان تمرکز کردند. پوتین گفت: 85 درصد از گاز و 75 درصد از نفت مجارستان از روسیه تامین می‌شود.

انتهای پیام

کد N732865

وبگردی