آفتاب

فانی: آموزش معلمان دوره ابتدایی در امور قرآنی حائز اهمیت است

فانی: آموزش معلمان دوره ابتدایی در امور قرآنی حائز اهمیت است

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که معلمان دوره ابتدایی همه دروس را به دانش آموزان آموزش می‌دهند، گفت: آموزش مستمر معلمان به ویژه آموزگاران ابتدایی در امور قرآنی در انتقال مفاهیم قرآنی به دانش آموزان حائز اهمیت است.

به گزارش سرویس «آموزش وپرورش» ایسنا، علی اصغر فانی در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به اهمیت اثربخشی فعالیتهای کارگروه‌های مختلف اظهار کرد: کارگروه ارزیابی عملکرد باید به دقت فعالیتهای کارگروه‌های مختلف را رصد و ارزیابی کند تا میزان اثربخشی هر یک از اقدامات برای اعضا مشخص شود.

وی رسیدن به هدف را مهمترین بخش اقدامات کارگروه‌ها معرفی کرد و افزود: با ارزیابی دقیق اقدامات می‌توانیم داوری کنیم که کدامیک از فعالیتها باید تقویت، اصلاح و یا حتی متوقف شود چون ملاک، اثربخشی فعالیتهاست.

فانی با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته اعضا در کارگروه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: گزارش‌های ارائه شده در کمیسیون باید ناظر به اهداف برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کارگروه‌ها باشد تا نتیجه ملموس و مؤثری را مشخص کند.

وی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم را نیازمند یک نقشه راه دانست و تصریح کرد: دبیرخانه کمیسیون باید تدوین نقشه راه را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد تا مسیر حرکت و نتیجه اقدامات در یک بازه زمانی قابل ارزیابی باشد.

انتهای پیام

کد N732859

وبگردی